השר אמיר אוחנה: “גדעון סער יסיים את הבחירות עם מספר חד ספרתי”

השר נשאל האם הוא חושש מפני תרחיש דומה למהומות בארה"ב גם בישראל, אם נתניהו יפסיד את השלטון - והשיב: "לא חושב שיש סבירות שנתניהו יפסיד את השלטון. מי שניסו בפועל והצהירו על כוונתם לפרוץ לבלפור אלה דווקא מפגיני השמאל"
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"א / 10.01.2021 10:24

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר הבוקר (ראשון), בראיון שהעניק לגלי צה”ל, כי “גדעון סער יסיים את הבחירות עם מספר חד ספרתי של מנדטים”.

בראיון הוא ציין כי “עוד ממתינים לאישור של גנץ את מינוי קובי שבתאי וקטי פרי. מאמין שזה יקרה השבוע”.

על העימות מול היועץ המשפטי על חיסון האסירים אמר: “נחסן אסירים, אבל לא צריך להם עדיפות לפני שאר האוכלוסייה ובפרט סגל השב”ס והמורים. אני לא מקבל הוראות ממשרד היועמ”ש”.

השר אוחנה נשאל ברשת ב’ האם הוא חושש מפני תרחיש דומה למהומות בארה”ב גם בישראל, אם נתניהו יפסיד את השלטון – והשיב: “לא חושב שיש סבירות שנתניהו יפסיד את השלטון. מי שניסו בפועל והצהירו על כוונתם לפרוץ לבלפור אלה דווקא מפגיני השמאל”.

בתוך כך, חמישה ארגוני זכויות אדם עתרו הבוקר לבג”ץ נגד החלטת השר לביטחון הפנים שלא לחסן כלואים, בניגוד להנחיית משרד הבריאות.

העתירה הוגשה על ידי רופאים לזכויות אדם, האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, המוקד להגנת הפרט ורבנים לזכויות אדם.

בעתירה דורשים הארגונים להורות לשירות בתי הסוהר לחסן את כלל אוכלוסיית האסירים, על פי מתווה תעדוף החיסונים שקבע משרד הבריאות, בדגש על אסירים בגיל 60 ומעלה ובקבוצות סיכון. בנוסף, העתירה דורשת למנוע משב”ס לתעדף מתן חיסונים לסגל בתי הכלא על פני חיסונים לאסירים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות