אחד השוטרים שהיה מעורב בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז”ל – נעצר

אחד השוטרים שנחקרו בחשד למעורבות במותו של אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי, נעצר על ידי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד לשיבוש הליכי חקירה • עו"ד איתמר בן גביר: "מעט מידי ומאוחר מידי" • מטעם השוטר: "מעצר זה הינו מעצר השתקה - מעצר שווא"
חיים טוויל
כ"ו טבת התשפ"א / 10.01.2021 09:49

חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים עצרו את אחד השוטרים שהיו מעורבים בפרשת מותו של אהוביה סנדק ז”ל במהלך מרדף של בלשי ימ”ר בבנימין.

על פי דיווח הבוקר (ראשון) בחדשות 13, השוטר שנעצר חשוד בביצוע עבירה של שיבוש הליכי חקירה. זאת בעקבות ריאיון שהעניק לעיתון ‘מעריב’ בשבוע שעבר.

מטעמו של השוטר שנעצר נמסר בתגובה: “מעצר זה הינו מעצר השתקה – מעצר שווא. ככל נראה מחשש לשיבוש הליכי חקירה דבר המוכחש מיסודו. מח”ש פועלת תחת לחץ ציבורי ותקשורתי ולא באופן ענייני – לא ייתכן שעוצרים שוטר מוערך כאחרון העבריינים מיד לאחר הפגנות אלימות בכל הארץ בעניין, כאשר מעצר מרשי בוצע שלושה שבועות אחרי האירוע הטרגי, כשמרשי נחקר מספר פעמים ושיתף פעולה מלאה בחקירותיו ואין כל חשש לשיבוש”.

“הדבר התמוהה יותר מכל הוא שזמן קצר לאחר ההפגנה בנתניה ששם מחו כ-150 בני אדם מול ביתה של ראש מח”ש, קרן בר מנחם, וקראו לה להתפטר מתפקידה נעצר מרשי”, המשיך עורך הדין. “על מח”ש לערוך חשבון נפש ‘היד קלה על האזיקים’ ואני קורא למח”ש להתעשת ולשחרר את מרשי לאלתר”.

שני שוטרים נוספים נחקרו אתמול במח”ש – חקירה נוספת על התאונה עצמה. שוטר נוסף היה אמור להיחקר, אך נמצא בבידוד.

ביום חמישי האחרון מסרו, לראשונה, 4 ניצולי התאונה בה נהרג סנדק ז”ל עדות ותלונה מפורטת במחלקה לחקירות שוטרים.

הנערים זומנו רק ביום רביעי, לאחר שמח”ש ספגה ביקורת ציבורית רחבה על כך שתקופה ארוכה לאחר האירוע טרם נמצא הזמן לגבות את העדות מהנערים ששהו ברכב, בעת שהשוטרים ניגחו את רכבם.

מדובר בעדויות משמעותיות לחקירה ולברור האירוע, שכן הנערים היו עדי ראייה לכל האירוע, וכבר כשהגיעו לבית החולים מסרו כי השוטרים הם שנגחו את רכבם.

הזמנת הנערים למסירת עדות מגיעה לאחר שעו”ד מנשה יאדו מ חוננו פנה במספר מכתבים, בהם דיווח בכתב למח”ש כי העצורים אשר ששוחררו ממעצרם מצטרפים לתלונה כנפגעי עבירה בגין תאונת הניגוח, ולא ברור מדוע טרם זומנו למסור עדות.

עו”ד איתמר בן גביר אמר בתגובה למעצר השוטר: “מעט מידי ומאוחר מידי. מח”ש היו צריכים לעצור את כל השוטרים שהיו ברכב זמן קצר אחרי המרדף שהתנהל ברשלנות פושעת. כמו כן אפשרו לשוטרים זמן ניכר כדי לשבש את החקירה ולפגוע בה”.

בתוך כך, אתמול עשרות השתתפו בהפגנה בכניסה ליישוב חשמונאים, במחאה על מותו של הנער. במהלך ההפגנה נעצר חשוד שיידה אבנים וזיקוקים לעבר השוטרים. בעקבות מעצרו, החלו המפגינים ליידות אבנים לעבר הכוחות, לתקוף את השוטרים, והסבו נזק רב לכלי רכב משטרתיים. לבסוף, כוחות משטרה נוספים שהגיעו למקום עצרו ארבעה בני אדם בחשד לתקיפת שוטרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות