הגר”ש אלתר לילדי מוסדותיו: “צריך להודות לאלו שרודפים אתכם” • צפו

שיחה מרתקת של ראש הישיבה מגור, הגר"ש אלתר, לפני שבועיים במהלך סעודת בר מצוה לילדים • "שלטון עצמי וזה מפתח להצלחה בתורה, במצוות, ולהבדיל גם בענייני עולם הזה"
יוסף גרינבוים
כ"ו טבת התשפ"א / 09.01.2021 23:37

בשיחה לילדי ת”ת ‘פני מנחם’ שחגגו בר מצוה לאחד מחבריהם, סיפר ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, סיפור על הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ”ל ולימד כיצד ניתן להגיע למדרגה של שליטה עצמית ולא לפגוע ביהודי אחר, גם כשהצחוק בא באופן טבעי. “להלבין יהודי זה אביזרייהו של שפיכות דמים”.

ראש הישיבה תהה: כיצד הגיע הגרש”ז אוירבך למדרגה זו, שהוא מסוגל אף לעצור את החיוך שבא באופן טבעי? וסיפר סיפור נוסף על ילד שהוחרם על ידי כל חברי כיתתו בת”ת עץ חיים, כאשר הגרש”ז היה היחידי שהגיע לבר מצווה שלו כדי לשמחו.

“כדאי להשריש ולהתרגל כבר בגיל בר מצווה לחשוב על השני, לחשוב מה מילה או מעשה יכולים לעשות לשני. לב שחושב על השני”, הסביר ראש הישיבה במתק לשונו לילדים – ואמר להם כי “כך נעשים לאיש”.

ראש הישיבה התייחס במרומז להצקות אותן עוברים בני קהילתו, כולל הילדים, ואמר: “לכל ילד יש הזדמנויות להבליג כשפוגעים בו או מציקים לו. אך אתם מקבלים מתנה. אם הנרדפים היו יודעים איזו טובה הרודפים עושים להם, היו מנשקים את שולי גלימתם”…

הוא הוסיף: “כל ילד מתרגל לשלוט על עצמו. להיות איש, מושל ברוחו לעמוד בנסיונות. בולם ‘עצמו’ בשעת מריבה, זה שלטון עצמי וזה מפתח להצלחה בתורה, במצוות, ולהבדיל גם בענייני עולם הזה”.

צפו בסרטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יישר כוח
    10/01/2021 16:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. על הסרטון הנפלא הזה.
    תודה רבה