השר אוחנה על מנדלבליט: “הוא רק יועץ, מי הוא? ההחלטה היא שלי”

אמיר אוחנה תקף את היועץ המשפטי שקבע כי לשר אין סמכות להחליט שלא לחסן אסירים • אוחנה: "הוא יועץ, אפשר לקבל את הצעתו ואפשר גם לא לקבל" • "שמעתי שיש כמה פקידים ומשפטנים שיש להם בעיה עם זה. יש להם עד 4 בפברואר להגיש את הרשימה להיבחר לכנסת"
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"א / 09.01.2021 23:07

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תקף אתמול, בראיון ל’כאן חדשות’,  באופן חסר תקדים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בעקבות קביעתו כי ההחלטה שלא לחסן אסירים ניתנה בחוסר סמכות.

“היועץ המשפטי לא יכול לפסול אותה. אז הוא אמר, מי הוא? הוא יועץ, אפשר לקבל את הצעתו ואפשר גם לא לקבל”, אמר אוחנה בריאיון לירון דקל.

אוחנה הוסיף: “ההנחייה שלי היא קודם כל לסיים את חיסוני הסגל ואז נדון בחיסוני האסירים. שמעתי שיש כמה פקידים ומשפטנים שיש להם בעיה עם זה. יש להם עד 4 בפברואר להגיש את הרשימה להיבחר לכנסת. אם ייבחרו לכנסת ולממשלה הם יוכלו להחליט אחרת. עד אז ההחלטה היא שלי והאחריות על כתפיי.

“הממשלה היא זו שנושאת באחריות, היא זו שתיתן דין וחשבון לציבור ולכן היא צריכה לקבל את ההחלטות. מי שחורג מסמכותו זה היועץ המשפטי לממשלה”.

השר לביטחון הפנים דיבר גם על אכיפת הסגר, הבהיר כי האכיפה תהיה “נחושה” ואמר כי הוא מאמין כי מדובר בסגר האחרון.

“ההנחייה שלי כשר לביטחון הפנים הייתה לאורך כל הדרך לאכיפה שוויונית כלפי כל האוכלוסיות” אמר השר.

הוא ציין כי הוא סבור שהיה צורך לאסור גם על הפגנות בשבועיים הקרובים.

על המהומות בגבעת הקפיטול בוושינגטון אמר אוחנה כי מדובר ב”תמונות קשות מאוד של אנרכיה”. השר הבהיר כי כדי שלא יחזרו כאן בארץ, הוא הנחה את המשטרה להיערך לניסיונות חקיינות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות