סמוטריץ’ תקף את בנט: הביא אותנו למקום הכי נמוך • יש נתק בשיחות

סמוטריץ' על בנט: "הביא את הציונות הדתית לשפל הגדול ביותר שלה" • "הציונות הדתית תמיד עברה את אחוז החסימה כי יש לה בייס" • מקורבים לבנט: נתק בשיחות מול סמוטריץ', הפר סיכום שלא לתדרך או להתראיין בתקשורת
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשפ"א / 09.01.2021 21:47

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף הערב (מוצאי שבת), בראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ את ח”כ נפתלי בנט.

בראיון לדפנה ליאל, על רקע הפיצוץ במו”מ בין השניים, אמר סמוטריץ’ על בנט: “״הביא את הציונות הדתית למקום הכי נמוך שהייתה בו מעולם”.

סמוטריץ’ אמר בראיון: “סרוגים יש בכל המפלגות. אני האחרון שיכול לחלק למישהו ציון. אבל יש מפלגה אחת שאומרת אני מפלגה ציונית ומתחייבת לדאוג ולייצג את התנועה המפוארת הזאת כפי שהיה מאז קום המדינה. מחויבים לערכים ולדגלים של הציונות הדתית”.

סמוטריץ’ התייחס לשאלה האם ירוץ עם בנט ואמר: “ימינה׳ היא לא המפלגה של הציונות הדתית, אני אשאר חבר של בנט גם אם לא נרוץ יחד. בנט צריך לקבל החלטה אם הוא רוצה לרוץ עם הציונות הדתית או לא. במוקד הויכוח שלנו האם צריך מפלגה דתית בלבד. זאת החלטה אסטרטגית שהוא  צריך לקבל”.

הוא הוסיף: “ראיתי את הסקר המגוחך שלכם שאני לא עובר את אחוז החסימה ובנט יקבל 16 מנדטים. מזכיר לך שכאשר בנט יצא לדרכו בסבב א׳ עם 16 מנדטים כולנו זוכרים איך זה נגמר. בנט לא עבר את אחוז החסימה ואנחנו כן עברנו. גם כשאיילת עמדה בראש והסקרים דיברו על 14 מנדטים, אנחנו זוכרים איך זה נגמר עם שבעה מנדטים. נפתלי בסבב ג’ עמד בראש והביא את הציונות הדתית למקום הכי נמוך שהייתה בו מאז ומעולם עם שישה מנדטים”.

סמוטריץ’ אמר כי לא יסכן את הציונות הדתית אל מתחת לאחוז החסימה – אך הדגיש: “יש מפלגה ציונית דתית שקיימת מאז קום המדינה. הציונות הדתית תמיד עברה את אחוז החסימה כי יש לה בייס עם ישיבות ואולפנות ויש לה מאה אחוז של מעבר אחוז חסימה, וסטטיסטית יש לה 100% הצלחה של מעבר אחוז החסימה.

“אני מאמין בערכים. אינני יודע איך תסתיים מערכת הבחירות ומה תהיה מפת המנדטים. אני יודע לומר שהשיקול היחיד מול עיניי הוא מה תהיה הקואליציה שתאפשר לקדם את ערכי הציונות הדתית”.

סמוטריץ העריך שירוץ בנפרד מבנט ב-80-90%, ובעיקר סירב להתחייב שימליץ על בנט ולא על נתניהו.

בכאן חדשות דווח, כי בסביבת בנט מדברים על נתק במו”מ עם סמוטריץ’ ומסבירים שהפר סיכום שלא לתדרך או להתראיין בתקשורת.

במקור, בנט וסמוטריץ’ אמורים היו להיפגש שוב בתחילת השבוע, אבל לא בטוח שהדבר אכן יקרה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’,  ביום שישי העביר בנט הצעה לסמוטריץ’ לפיה הוא יקבל שלושה מקומות לאנשיו בעשירייה הראשונה של הרשימה. סמוטריץ’ דורש ארבעה מקומות ובנט מציע שני מקומות.

לדברי אנשי בנט, הם לא קיבלו תשובה להצעה ולעומת זאת קיבלו ראיון בוטה וחריף של סמוטריץ’ נגד בנט הערב.

בסביבתו של סמוטריץ’ אומרים: “בנט מחכה תמיד ליום האחרון לסגירת הרשימות ואז מעמיד לקיר. לא ניתן לזה לקרות הפעם. אנחנו הולכים עם רשימה של הציונות הדתית. מתחילים להתכונן. אבל לא סוגרים את הדלת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות