בנט, אנטי-חרדי חדש, מאמין שאם יהיה חזק מספיק, החרדים ימחלו לו

נפתלי בנט משנה את פניו, בניסיון לקושש קולות, ומפנה עורף לציבור החרדי • הפרשן עמית סגל: "בנט מתכוון לאמץ דווקא קו ביקורתי כלפי חוסר המשילות במגזר החרדי"
חרדים 10
כ"ד טבת התשפ"א / 08.01.2021 15:32

האם נפתלי בנט משנה את פניו, בניסיון לקושש קולות, ומפנה עורף לציבור החרדי?

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, כותב היום בטורו השבועי ב’המוסף לשבת’ של ‘ידיעות אחרונות’:

“אביגדור ליברמן לא היה מנסח זאת טוב יותר, גם לא יאיר לפיד: ‘עם כל הכבוד, לא יהיה דין שונה בבני־ברק… במשמרת שלי כראש הממשלה לא יהיה מצב שתלמידי החינוך הממלכתי בבית בעוד לימודים מתקיימים בחינוך העצמאי. אצלי תהיה שותפות ולא סחטנות”.

“הכותב הוא נפתלי בנט, יו”ר ימינה. המפלגה שהייתה עד לאחרונה אבן מאבני הימין, בלוק מבלוקיו”.

לפי סגל, “בנט מכוון לפלח מצביעים נוטף עסיס שהוזנח מסיבות קואליציוניות: מצביעי ימין שאינם מאושרים מהדומיננטיות החרדית ותולים בהם חלק נכבד מהאשמה בסגר.

“נתניהו”, מסביר סגל, “חושש מהחרדים כיוון שבלעדיהם הוא יכול לארוז את חפציו מבלפור; סער לא מדבר נגדם כי בלעדיהם יתקשה להיכנס לבלפור. ליברמן מדבר נגדם אבל איבד את רוב אחיזתו בימין. בנט לוקח פה סיכון, אבל מחושב: המציאות הפוליטית הפכה אותו ללשון המאזניים של הבחירות הקרובות.

“בלי החרדים עשויה לקום קואליציה, בלעדיו, על פי הסקרים – לא. הוא מאמין שאם יהיה חזק מספיק, החרדים ימחלו על עלבונם ויבואו”.

סגל מוסיף ומנתח את התפנית של בנט: “גם הקו החדש מקשה על המשך הריצה המאוחדת של פלגי הציונות הדתית. בצלאל סמוטריץ’ בונה על מנדט וחצי מהחרדים, המאוכזבים מהנהגתם הרופסת ומזדהים עם המסרים הימניים-חרד”ליים שלו. בנט מתכוון לאמץ דווקא קו ביקורתי כלפי חוסר המשילות במגזר החרדי. יחד זה לא הולך.

“סמוטריץ’ ובנט מתקוטטים כרגע על עקרונות נעלים הרבה פחות מאשר המתווה המועדף לשילובו של המגזר החרדי: הראשון רוצה ארבעה מקומות בעשירייה, השני מוכן לתת שניים. כל שאר הידיעות הדרמטיות – מחבירה של הרגע האחרון לבני גנץ, דרך מו”מ עם גדעון סער וכל מה שבאמצע, הם מנופים במשא ומתן.

“בימין החדש עדיין זוכרים את אפריל 2019 ,הפעם היחידה שבה הלכו עם הלב ונפרדו מהחרד”לים. לגבי בני גנץ, הדבר דומה לחתונה של צעיר נאה עם קשישה מופלגת ומיליונרית: הם לא רוצים אותו, אלא את 20 מיליון השקלים בקופתו. אם יפרוש מהמרוץ וינדב לבנט בצוואתו הפוליטית את הכסף, אולי יהיה על מה לדבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות