סמוטריץ’ וגם חולדאי עם 4, על גבול החסימה • גנץ נמחק

מסקר מכון סמית עולה: במקרה של פיצול ב'ימינה', סמוטריץ' מקבל 4 מנדטים ומתנדנד על אחוז החסימה • גם חולדאי מקבל רק 4 ומתנדנד • בני גנץ מתחת לאחוז החסימה • בנט עם 11, ולפיד עוקף את גדעון סער • ומה קורה אם ימינה של בנט וסמוטריץ' רצה עם סער, ולפיד עם רון חולדאי?
יוני גרין
כ"ד טבת התשפ"א / 08.01.2021 13:16

סקר של ‘מכון סמית’ שבוצע  עבור העיתון ‘ג׳רוזלם פוסט’ בדק איך היתה נראית מפת המנדטים במקרה של פיצול ‘ימינה’ וריצה נפרדת של בצלאל סמוטריץ’ בראש מפלגת ‘הציונות הדתית’.

הסקר בדק שלושה תרחשים.

לפי מצב המפלגות כיום, ללא חיבורים (תרחיש א) – התקבלה התוצאה הבאה:

הליכוד היא המפלגה הגדולה עם 30 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד מתייצבת במקום השני עם 19 מנדטים, תקווה חדשה של גדעון סער מתייצבת במקום השלישי עם 18, ימינה של נפתלי בנט צונחת ל-11, הרשימה המשותפת גם היא רק עם 11 מנדטים.

ש”ס של אריה דרעי מקבלת בסקר 8 מנדטים, וכך גם יהדות התורה 8.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 6.

מרצ  בראשות ניצן הורוביץ, שאישרה השבוע את רשימתה לכנסת עם שלושה מועמדים ערבים בעשירייה הראשונה – 5, והישראלים של רון חולדאי צונחת ל-4 מנדטים, על גבול אחוז החסימה.

המפלגות שמתחת לאחוז החסימה: כחול-לבן של בני גנץ נמחקת מהמפה הפוליטית ומקבלת 2.5% בלבד, המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה 1.9%, העבודה 1.4%, ותנופה של עופר שלח לא רלוונטית עם 1% בלבד.

 

בתרחיש ב’,  כאשר בצלאל סמוטריץ’ רץ לבד בראש מפלגת ‘הציונות הדתית’ – התקבלה התוצאה הבאה:

הליכוד היא המפלגה הגדולה עם 29 מנדטים – איבוד של מנדט, יש עתיד של יאיר לפיד עם 19 מנדטים, מפלגתו של סער מאבדת מנדט ומקבלת 17, מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט נשארת עם 11 מנדטים, רשימת הציונות הדתית בראשות סמוטריץ’ עם 4 מנדטים – על גבול אחוז החסימה.

ש”ס של אריה דרעי עם שמונה מנדטים. יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים – ומאבדת מנדט, ישראל ביתנו בראשות ליברמן  גם היא מאבדת מנדט ומקבלת 5 מנדטים.

רשימת מרצ זוכה ב-5 מנדטים, ו’הישראלים’ של רון חולדאי גם במצב זה עם 4 מנדטים וגם היא מתנדנדת על אחוז החסימה.

הרשימה המשותפת נשארת עם 11 מנדטים.

הסקר בדק תרחיש נוסף, בו רשימת ימינה של בנט וסמוטריץ’ מתמודדת ברשימה אחת עם ‘תקווה חדשה’ של גדעון סער, ורשימותיהן של יאיר לפיד ורון חולדאי מאחדות כוחות גם הן.

במקרה כזה הליכוד עם 31 מנדטים, יש עתיד וחולדאי עם 22, סער ובנט עם 29, ש”ס זוכה בשמונה מנדטים, יהדות התורה עם שמונה גם היא, ישראל ביתנו מקבלת שישה מנדטים, מרצ עם חמישה והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות