ירידה יום שלישי ברציפות: 7,597 נדבקים חדשים, החיוביים – 6.2%

מגמת ירידה נרשמת בשיעורי התחלואה זה היום השלישי ברציפות, כמעט שבועיים לאחר תחילת ההגבלות • מספר החולים שמצבם קשה ירד גם כן ועומד על 873 • למעלה מ-1.7 מיליון ישראלים קיבלו מנה ראשונה • כ-115 אלף חוסנו אתמול • נתניהו ואדלשטיין יחוסנו במוצ"ש במנה שנייה
תמי גיל
כ"ד טבת התשפ"א / 08.01.2021 09:49

היום השלישי ברצף שבו נרשמת ירידה בנתונים: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 7,597 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול. שיעור החיוביים עמד על 6.2%.

תחילתה של הירידה ההדרגתית שנרשמת בימים האחרונים באה כשבועיים לאחר תחילתן של המגבלות החדשות. עם זאת, נראה כי בשלב הזה מדובר בירידה מתונה בלבד.

122,417 בדיקות קורונה בוצעו אתמול.

מספר המאובחנים כמי שנדבקו בנגיף עלה ל-474,001, מהם 65,514 חולים פעילים.

מתחילת המגפה מתו 3,565 ישראלים מקורונה.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,481 חולי קורונה, כאשר מספר החולים הקשים הוא 873, וגם בנתונים הללו מסתמנת מגמת ירידה. נתון שבו עדיין נרשמת עלייה בימים האחרונים הוא מספר החולים המונשמים, שעמד אתמול על 220.

בשל נתוני התחלואה הגבוהים והתפשטות מוטציית הקורונה הבריטית ועל רקע מבצע החיסונים, תקנות הסגר ההדוק נכנסו הלילה לתוקף ויימשכו לפחות שבועיים, עד ל-21 בינואר.

למעלה מ-1.7 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה עד כה, כ-115,000 מתוכם רק אתמול.

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים לקבל מחר את המנה השנייה של החיסון של פייזר, בכך השניים יהיו הראשונים שיתחסנו לקורונה בישראל באופן מלא.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: “מחר אשמח להיות הישראלי השני שמקבל מנת חיסון שניה, בדרך לשחרור מהנגיף הארור”.

תקנות הסגר שנכנסו הלילה לתוקף כוללות את סגירת מערכת החינוך וכן הידוק של המגבלות על אזרחי ישראל.

ראש הממשלה הכריז אמש על הקדמת משלוחי חיסונים של פייזר שיאפשרו את האצת מבצע החיסונים – והכריז כי כלל האזרחים מעל גיל 16 יחוסנו עד חג הפסח.

“הניצחון על המגפה במרחק נגיעה”, אמר נתניהו.

בתוך כך, חברת פייזר הודיעה הבוקר כי ממצאים ראשונים מעידים שהחיסון יעיל גם נגד המוטציות החדשות שאותרו בבריטניה ובדרום אפריקה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות