נתניהו: ‘כל אזרח ישראלי מעל גיל 16 יוכל להתחסן עד ליל הסדר’

ראש הממשלה: "אני נרגש לבשר על פריצת דרך אדירה, פריצת דרך שתוציא אותנו מהקורונה ותחזיר אותנו לחיים" • "כחלק מההסכם קבענו שישראל תהווה מדינת מודל, מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה" • הבטיח: בליל הסדר נוכל להסב יחד לשולחן החג עם כל המשפחה
תמי גיל
כ"ג טבת התשפ"א / 07.01.2021 21:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) על משלוח גדול של חיסוני ‘פייזר’ שיגיע לישראל כבר בשבוע הבא – ויאפשר לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד לסוף חודש מרץ – חג הפסח.

לפי ראש הממשלה, בליל הסדר יוכלו אזרחי ישראל לחגוג סביב שולחן הסדר עם בני משפחתם – כשהם מחוסנים.

”אני נרגש לבשר על פריצת דרך אדירה, פריצת דרך שתוציא אותנו מהקורונה ותחזיר אותנו לחיים”, אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת. “נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה. ההסכם שהבאתי עם פייזר מאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מרץ ואולי אף לפני כן. נחסן את כל האוכלוסיות הרלוונטיות וכל מי שירצה בכך יוכל להתחסן”.

הוא הוסיף: “בליל הסדר הקרוב נוכל בעזרת השם להסב סביב שולחן החג עם סבתא וסבא, אבא ואמא, הילדים והנכדים. כשנשאל מה נשתנה הלילה הזה, התשובה תהיה: הכל השתנה, הלילה הזה כולנו מסובים”.

מבצע החיסונים ייקרא ‘חוזרים לחיים’ ובקרוב יפורסם סדר המתחסנים.

“המטוס הראשון מתוכנן להגיע כבר ביום ראשון ויהיו עוד ברצף. כחלק מההסכם קבענו שישראל תהווה מדינת מודל, מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את הגעת החיסונים ואף הגדלנו את מספרם”.

הוא הוסיף: “ישראל תחלוק עם חברת פייזר, עם האנושות כולה, את הנתונים הסטטיסטיים שיעזרו לפתח אסטרטגיות להביס את נגיף הקורונה. אנחנו יכולים לעשות זאת כי מערכת הבריאות שלנו מהמתקדמות בעולם”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בהצהרה: “היום אני גאה במיוחד להיות שר הבריאות. רק תחשבו על זה: מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שבה כמעט שמונה עשר אחוז מאזרחיה התחסנו.

אנחנו המדינה הראשונה בעולם שרוב הצוותים הרפואיים קיבלו את החיסון הראשון. שכשבעים אחוז מאוכלוסיית הסיכון שלה התחסנו.

הבשורה של הגעה לא רק נותנת זריקת חיסון, אלא זריקת עידוד. במוצאי שבת נתחיל כבר בחיסון המנה השניה – בימים הקרובים נתחיל לחזור לקבוע תורים, ולא רק לבני 60 אלא גם לאוכלוסיות נוספות.

אני גאה להיות שר הבריאות, אבל יותר מכל גאה להיות ישראלי. להיות אזרח של מדינה שלא חוסכת כל מאמץ כשזה מגיע לבריאות אזרחיה.

אני נשאל הרבה מעמיתיי בעולם ומכלי תקשורת בעולם מה הסיבה שישראל מובילה בחיסונים. הסיבה היא בדיוק אותה הסיבה שכל ישראלי וישראלית יודעים שלא משנה מה יקרה להם, מדינת ישראל תמיד תעמוד לצידם, בכל מקום בעולם. להיות ישראלי, זה להיות חלק מקהילה שלא תוותר עליך, שתאבק בעבורך וזה בדיוק מה שאנחנו עושים היום.

אנחנו נאבקים על כל חיסון! אנחנו נלחמים בעבור הישראלים. ישראל היא המדינה המובילה בעולם במחויבות שלה לאזרחיה. מדינה ש”ערבות הדדית”, היא לא סיסמא בעבורה, אלא דרך חיים. חלק מאותה ערבות הדדית היא גם ההקפדה על הסגר ההדוק שיתחיל הלילה בחצות. אם נעשה כך נגיע למצב שונה. יש לנו אפשרות לשנות את הכל ולחזור לחיים.

אני מודה לראש הממשלה על הסיוע בהקדמת החיסונים, לראש המל”ל מאיר בן שבת, לשגריר רון דרמר. אני מודה לצוותים הרפואיים שנמצאים שם כל הזמן למען אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות