מסתמן: השר אריה דרעי יועמד לדין בגין עבירות מס בשלוש פרשות

היועץ המשפטי מנדלבליט צפוי בקרוב לקבוע כי אריה דרעי יועמד לדין בכפוף לשימוע • בפרקליטות סברו כי יש להגיש אישום בעבירות חמורות יותר
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשפ"א / 06.01.2021 20:25

5 שנים לאחר שהורה לפתוח נגדו בחקירה, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, מנדלבליט צפוי בקרוב לקבוע כי השר אריה דרעי יועמד לדין בכפוף לשימוע.

לפי דיווח בחדשות 13,  מנדלבליט יקבע כי יש להעמיד לדין את דרעי, אך חרף חלק מהדעות בפרקליטות, הוא לא מתכוון להאשים אותו בעבירות שוחד, קבלת מרמה והלבנת הון, עליהן נחקר, אלא רק בגין שתיים או שלוש פרשיות.

בפרקליטות סברו כי יש להגיש נגד דרעי כתב אישום בעבירות חמורות יותר.

החקירה נגד דרעי נפתחה לפני כמעט חמש שנים, במרץ 2016 – בחשד לביצוע עבירות פליליות בעסקאות נדל”ן שבהן היה מעורב לכאורה, ובחשד לעבירות מס והלבנת הון.

בהמשך נוסף סעיף חשד לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי משפט, כאשר התברר כי דרעי עדכן את ח”כ משה ארבל כי יצטרך למסור עדות בפרשה, זאת חרף האיסור ליצור קשר עם המעורבים.

בנובמבר 2018 הסתיימה החקירה עם המלצה של המשטרה ורשות המסים ליועמ”ש להעמיד את דרעי לדין בגין מרמה והפרת אמונים, עבירות מס והלבנת הון – המלצה שאומצה כבר באוגוסט 2019 על-ידי פרקליט המדינה דאז, עו”ד שי ניצן.

מאז חלפו עוד שנה וחצי.

לפי דיווח ב’גלובס’ אתמול, גורמים הבקיאים בפרטים יודעים לספר כי מנדלבליט התלבט רבות לאורך התקופה אם נכון לנהל את התיק, או שמא מוטב לסגור אותו ללא צורך בשימוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "היחליף כושי עורו ונמר חברבורותיו "
    07/01/2021 22:50
    גדי
  1. דרעי של פעם הוא אותו דרעי של היום.