“לא תראו שוטרים נכנסים ומפזרים ילדים”: כך המשטרה נערכת לסגר

חיים טוויל
|
כ"ב טבת התשפ"א / 06.01.2021 18:38
כוחות המשטרה יתוגברו ב-5,000 שוטרים: “באזור המרכז יהיו פחות מחסומים בשעות היום מאשר בצפון ובדרום” • וכך ייפרשו המחסומים

המשטרה נערכת להידוק הסגר: ראש מחלקת מבצעים במשטרת ישראל, ניצב משנה ישי שלם, אמר הערב (רביעי) כי כ-5,000 שוטרים יתווספו לכוחות השגרה כדי לאכוף את הסגר המהודק, וכי מחסומים רבים יותר ייפרשו בלילות.

“באזור המרכז יהיו פחות מחסומים בשעות היום מאשר בצפון ובדרום”, אמר שלם. “מצד שני מ-19:00 עד 23:00 יהיו יותר מחסומים. בסגר הזה נהיה עם יד כבדה בהרבה ונאכוף ביתר שאת. נפרוס כוחות בתוך הערים במכפלות גדולות. תכלית הפעולה לטפל בהתקהלויות לא סבירות. נעשה כל מאמץ לא להגיע לעימותים פיזיים אבל בריונות תיענה”.

הוא הוסיף: “צריך לצפות לפקקים. יהיו פקקים, לא יעזור. המסר צריך להיות – מי שלא עובד בעבודה חיונית או יוצא להפגין או בדרך לסופר, יושב בבית עם המשפחה ואני מקווה שזה יקל על התנועה”.

שלם התייחס לקושי באכיפת ההגבלות: “ככל שהגבלות התנועה מצומצמות ויש יותר היתרים והקלות ברור שהנוכחות שלנו ברחובות פחות משמעותית. כל אדם יש לו אלף ואחת סיבות אז בסוף אין אכיפה”.

גורם במשטרה התייחס היום גם לכוונה במגזר החרדי להפעיל תלמודי תורה, ואמר כי נעשות פעולות מאחורי הקלעים. עם זאת הוא הדגיש: “לא תראו שוטרים נכנסים ומפזרים ילדים מבתי ספר, וגם לא מבתי כנסת כנראה”.

משטר המחסומים הצפוי בכבישים הבין עירוניים:

בין 23:00 ל-07:00 – 12 מחסומים בצירים הבין עירונים.

מ-07:00 עד 19:00 – 15 מחסומים, בעיקר בצפון ובדרום.

מ-19:00 עד 23:00 – 25 מחסומים, כולל במרכז הארץ.