טרגדיה בהדסה: חולת קורונה בת 40, אם לארבעה, נפטרה בחדר המיון

האישה, תושבת רמת אשכול בירושלים, פונתה עם תסמינים לבית החולים ומערכות גופה קרסו עם הגעתה לחדר המיון • מותה נקבע לאחר החייאה ממושכת • ''המחלה מאופיינת בהתדרדרות מהירה ובהמון מקרים שפגשנו, גילינו שהמטופלים חיכו בבית עד שהגיעו למצב קשה ואף קשה מאוד"
חיים טוויל
כ"ב טבת התשפ"א / 06.01.2021 14:39

חולת קורונה בת 40 שפונתה היום (רביעי) מביתה לבית החולים ‘הדסה עין כרם’ עם התדרדרות במצבה, נפטרה עם הגעתה אל חדר המיון.

מבירור של הצוות עולה כי האישה, אם לארבעה ילדים, המתגוררת בשכונת רמת אשכול  בירושלים, סבלה מתסמיני קורונה בימים האחרונים, כשמסביבה מספר חולים מאומתים.

עם הגעתה למיון על ידי מד”א, קרסו מערכות גופה, היא איבדה דופק, ואובחנו פגיעות רב מערכתיות ולבביות.

צוות חדר המיון ביצע בה החייאה ממושכת, אך הפגיעות היו קשות ולא נותר להם אלא לקבוע את מותה.

פרופ’ קובי אסף, מנהל המרכז לרפואה דחופה בהדסה עין כרם: “אנו עדים למקרה קשה ומצער של התדרדרות מהירה ביותר במצבה של חולת קורונה עם מחלת רקע, שמיד עם הגעתה לבית החולים קרסה ונפטרה.

”אני מדגיש, כי בשלהי הגל השלישי הפוגע מאד בירושלים, אנו פוגשים מדיי יום במיון עשרות מטופלים עם חשד לקורונה, כאשר בין 30 ל-50 אחוז מהם מתגלים כחיוביים. מדובר במספר של 10 עד 18 חולים חדשים ביום- רק כאן במיון הדסה”.

פרופ’ אסף הוסיף: ”אני קורא לציבור שסובל מתסמיני קורונה או מאובחן בקורונה, ונמצא בביתו – כל התדרדרות ומצוקה מחייבת פינוי לבית החולים. אל תתמהמהו ואל תשתהו בבית.

”המחלה מאופיינת בהתדרדרות מהירה ובהמון מקרים שפגשנו, גילינו שהמטופלים חיכו בבית עד שהגיעו למצב קשה ואף קשה מאוד. חבל, כי המצב יוכל להיות שונה לחלוטין ואפשר להציל חיים באם נעצור את ההתדרדרות בבית החולים״.

במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם מאושפזים 116 חולים, מתוכם 69 במצב קשה וקריטי – 19 מהם מונשמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדסה - לא!
    06/01/2021 16:02
    !!!
  1. הקפידו שלא להיכנס להדסה עין כרם, אני מכיר מקרוב חבר שאביו (חרדי מהקהילות שמקפידות) בגיל 60 התאשפז שם בשל סיבוך קל בריאה והרפואים זילזלו בטיפול בו והוא מעולם לא דרך במחלקת קורונה, ובתעודת הפטירה כשכולם היו טרודים באבלם, החתן של המנוח שם לב שכתבו בתעודת הפטירה שסיבת המוות מקורונה והתעקשו איתם עד ששינו זאת ועד לרגע זה בית החולים מסרב לתת את התיק רפואי של הנפטר, המשפחה פתחה בהליך תביעה על רשלנות רפואית!
    אגב החבר הבן של המנוח התראיין בשידור חי בגלי צה”ל ותוך כדי שידור השתיקו את רוב דבריו והציגו מהם רק את החלק הנוח להם- שאדם בגיל 60 ללא מחלות רקע מת מקורונה בעוד הוא מזדעק על הקו שזה אינו נכון, אך מדבר לעצמו שכן השתיקו אותו וכמובן לא שכחו בסוף להודות לו על הראיון.
    והלוואי ויכולתי לחשוף את שמו – הסיפור אמיתי לגמרי ושווה כתבה שתציף את הדברים…