פרסמו במקומונים חרדים ‘עסקים מצליחים’ והפילו אנשים תמימים

חיים טוויל
|
כ"ב טבת התשפ"א / 06.01.2021 14:24
שלושה חשודים, שניים מבית שמש ואחד מאשדוד, נעצרו בחשד למרמה והונאה של מכירת “עסק מצליח” • השלושה פרסמו בעיתונות החרדית על מכירת “עסקים ריווחים”, הציגו מסמכים מזויפים – ומכרו אותם לאנשים תמימים בסכום רב • במשטרה נעשים מאמצים לאתר קורבנות נוספים

שלושה חשודים, בני 41, 38 ו-30, שניים מבית שמש ואחד מאשדוד, נעצרו אתמול (שלישי) על ידי המשטרה ורשות המסים בחשד למעורבותם בעבירות מרמה, הונאה ועבירות מס בהיקף כספי של מאות אלפי שקלים.

המעצר בוצע בעקבות חקירה סמויה שנערכה חודשים ארוכים על ידי המשטרה, יחד עם פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המיסים  – ואתמול הפכה גלויה עת בוצע מעצרם של המעורבים.

מהחקירה עד כה עולה, כי במהלך השנה האחרונה הצטברו מספר מקרים בהם על פי החשד קשרו החשודים – תושבי שכונות חרדיות,  קשר וביצעו עבירות מרמה והונאה, תוך שפעלו על פי החשד בשיטתיות ובתחכום רב – ובכך שלשלו לכיסם מאות אלפי שקלים, ואף יותר.

על פי החשד, דאגו העצורים לפרסם בעיקר במקומונים חרדיים עסקים למכירה בתחום המזון, או מכבסה למשל, תוך יצירת מצג שווא בפני המתעניין ברכישה, כי מדובר בעסק רווחי מאוד, לרבות הצגת מסמכים המעידים על כך – מסמכים שעל פי החשד הנם מזויפים, כאשר תוך יצירת מניפולציות המשרתות את רצונם, מכרו את העסק “המצליח” לאדם תמים בסכום רב, שאת חלקו דרשו לקבל בעקיפין ונמנעו להצהיר עליו לרשויות המס.

בתום חקירתם אמש שוחררה בתנאים מגבילים חשודה בפרשה, ואילו שניים אחרים נכלאו ומעצרם הוארך הבוקר בחמישה ימים נוספים.