דאע”ש השלים השתלטות על מזרח סוריה • צפו: כניסה לעיר שנכבשה

כוחות "המדינה האיסלאמית" עליה הכריז ארגון הטרור דאע"ש ממשיכים לשטוף את צפון עיראק ושולטים על שליש מסוריה • חברי הארגון מוצאים להורג באכזריות את מתנגדיהם
שירות גלובס
ט"ז אב התשע"ד / 11.08.2014 21:10

ארגון המדינה האסלאמית (דאע”ש) הבקיע את כיסי ההתנגדות לשליטתו במזרח סוריה, צלב ארבעה בני אדם והוציא להורג בדרכים אחרות 23 בני אדם אחרים בחמשת הימים האחרונים, כך מסר ארגון המידע מטעם האופוזיציה הסורית, The Syrian Observatory for Human Rights.•

המורדים, שרושמים גם התקדמות מהירה לתוך עיראק, מהדקים את שליטתם בחלק מסוריה, וכעת שולטים ביותר משליש משטח המדינה, בעיקר באזורים כפריים בצפון ובמזרח.

לדברי Observatory ותושבים במזרח סוריה, ניסו החודש לוחמים משבט אל-שיטאט ב-דיר א-זור להדוף את התקדמות כוחות ארגון המדינה האסלאמית.

בעיר אל-שאפעה שעל גדות נהר הפרת כרתו אתמול אנשי ארגון המדינה האסלאמית את ראשיהם של שני גברים מחמולת אל-שיטאט, והעניקו לתושבים פסק זמן של 12 שעות להסגיר את אנשי השבט.

התקדמות מהירה

בחלקים אחרים במחוז דיר א-זור, צלבו אנשי המדינה האסלאמית שני גברים בגין “שיתוף פעולה עם כופרים”, וכן צלבו שני בני אדם אחרים בעיר הסמוכה, אל-בולל.

ארגון המדינה האסלאמית רושם התקדמות מהירה בסוריה לאחר השתלטותו על מוסול, העיר הגדולה ביותר בצפון עיראק ב-10 ביוני. הארגון הכריז על הקמת מדינה אסלאמית השטחים שבשליטתו בסוריה ובעיראק.

Observatory דיווח כי 19 גברים משבט אל-שיטאט נצלבו ביום ה’, 18 נורו למוות, ואחד הוצא להורג בכריתת ראש בפאתי העיר דיר א-זור.

“מעתה אף אחד מהשבטים האחרים לא יעז לצאת נגד ארגון המדינה האסלאמית, לנוכח תבוסת שבט אל-שיטאט”, אמר אחמד זייאדה אל-קאיסי, אוהד ארגון המדינה האסלאמית בשיחה באמצעות הסקייפ מהעיר מייאדין.

מקורות בקרב השבטים אמרו כי העימות בין ארגון המדינה האסלאמית ושבט אל-שיטאט, המונה 70 אלף נפש, התלקח לאחר שהמדינה האסלאמית השתלטה ביולי על שני שדות נפט בתחילת החודש.

אחד השדות, אל-עומר, הוא שדה הנפט והגז הגדול ביותר בדיר אל-זור, והניב הון רב לארגוני המורדים.

צפו בסרטון שעלה השבוע לרשת ומתעד את כניסת כוח דאע”ש לעיר עלאם. אחד הגולשים בתגובה לסרטון: “זו שמחתם של תושבי עלאם על כניסת חיילי המדינה האיסלאמית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות