אלה המודלים המבהילים שהוצגו לממשלה וגרמו לשרים לאשר סגר הרמטי

תמי גיל
|
כ"ב טבת התשפ"א / 05.01.2021 22:40
תחזית האימים שהוצגה לשרים בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית מדברת על מאות עד אלפי ישראלים נוספים שימותו • מנהל בית חולים: “מצטער לומר את זה, אבל אני מתגעגע למראות של הגל השני”

הערב (שלישי) אישרו שרי הממשלה את ההצעה להטיל סגר הרמטי ברוב גדול, לאחר שהובהר להם כי כל שיהוי עלול להביא לאסון.

במהלך ישיבת הממשלה הממושכת הציגו מומחים תרחיש אימים של יותר מ-40 אלף נדבקים ביום, אם לא יוחלט על סגר הדוק – בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית.

לפי מודלים שהוצגו בישיבת הממשלה, קיים תרחיש לפיו מאות עד אלפי ישראלים ימותו בגל השלישי והאלים של הקורונה, בשל התפשטות המוטציות החדשות – הבריטית והדרום אפריקנית.

המהלך של הסגר זוכה לתמיכה רחבה ממנהלי בתי החולים, שסבורים שהסגר הכרחי – ומתריעים: זו לא אותה הקורונה של גלי התחלואה הקודמים, רואים חולים צעירים יותר במצב קשה יותר.

ד”ר אורי גלנטה מסורוקה צוטט בחדשות 12: “שברנו את שיא המאושפזים והמונשמים בהשוואה לסגר השני. רואים חולים שמגיעים במצב קשה יותר. לא ברור אם זה כי המחלה השתנתה או משום שאנשים מחכים יותר בבית, אבל רואים יותר חולים שמונשמים מיד עם הגעתם למיון”. מנהל המיון הפנימי בבית החולים, ד”ר דן שוורצפוקס, חיזק את דבריו: “התחושה היא שהחולים הרבה יותר קשים”.

תמונה זהה מצטיירת גם בבתי החולים בחיפה. ד”ר מציקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב”ם טען, כי “בני 50 עד 60 הם החולים הקשים ביותר ואפילו בן 17 מחובר אצלנו למכונת אקמו”.

מנהל בית החולים בני ציון, ד”ר אוהד הוכמן, אמר שמספר המאושפזים הוא הגבוה ביותר מאז תחילת המגפה.

פרופ’ מסעד ברהום, מנהל בית החולים בנהריה, היה נחרץ יותר מהקולגות שלו: “סליחה שאני נאלץ לומר את זה, אבל אני מתגעגע למראות של הגל השני. כל מה שקיוויתי שלא יקרה קורה לנו עכשיו”.

פרופ’ עופר מרין, מנהל ביה”ח שערי צדק, אמר שהסגר הכרחי כדי” לעצור את העלייה העצומה”.