בחורי ישיבה רוצים לעבור ממלונית מלאה בנשים, אך לא מצליחים

ישראל יוספי
|
כ"א טבת התשפ"א / 05.01.2021 18:00
חמישה בחורי ישיבה השוהים במלונית ‘דן הייאט’ בירושלים, מבקשים לעבור למלונית עם בחורי ישיבה בלבד, לאחר שהמלון החל להתמלא בנשים – אולם נתקלים בקשיים: “לא יכול להישאר כאן מבחינה דתית” • דובר צה”ל: שתי מלוניות המחלימים מיועדות לחרדים, אין מלונית רק לבחורי ישיבה

חמישה בחורי ישיבה שחלו בקורונה השוהים במלונית הקורונה ‘דן הייאט’ בירושלים, מבקשים מאז אתמול לעבור למלונית של בחורי ישיבה בלבד, ללא נשים, אולם נתקלים בקשיים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

יצחק דזורי, בחור ישיבה השוהה במלון, אומר בשיחה עם חרדים 10: “אני נמצא ממוצאי השבת האחרונה במלון דן הייאט ירושלים. בעוד ‘דן פנורמה’ הפך להיות מלון רק לבחורי ישיבות, המצב במלון שלנו הוא שלאט-לאט נכנסים לפה בעיקר בנות במקום בחורים. אנחנו לא מעוניינים להיות פה, ורוצים לעבור ל’דן פנורמה’.

“התקשרתי לכל חברי הכנסת של ש”ס, אמרו שיחזרו אליי, אבל  אף אחד לא חזר אליי. רק ח”כ מיכאל מלכיאלי חזר ואמר שהפינוי ממלון למלון באמבולנס עולה 1000 שקלים וחוץ מזה, יסדר לי הכל. ניסנו לדבר עם פיקוד העורף ודחו אותנו”.

מתי הגיעה נקודת המפנה שיש יותר בנות במלונית?

״מיום ראשון בערב. התחלתי לטפל בנושא מאתמול, לא עלה בידי כלום. עד עכשיו אני מנסה לצאת למלונית שמתאימה לנו – לבחורי ישיבה, לא להישאר במלונית עם בנות”.

דברת עם הקופת חולים שלך? 

״אין מענה מהם. מפיקוד העורף אמרו לי שרק עם אישור מהקופה ניתן לעבור ממלונית אחת לשנייה. ואם אני רוצה לעבור – אז רק עם אישור ושאני אשלם על הפינוי. אין דבר כזה לא לשלם, ככה אמרו. הסברתי להם שאני לא יכול להישאר כאן מבחינה דתית, שזה לא מתאים. אנחנו נמצאים פה 5 בחורי ישיבה, נסינו כולנו לעבור ולא מאשרים לנו. רק בחור אחד שהוא מושתל כלייה נלחם עם הקופה שלו שיאפשרו לו לעבור.

“בחורי ישיבות לא מגיעים לפה יותר. זה לא מוסבר מדוע לא מעבירים אותנו”.

תגובת דובר צה”ל: “שתי מלוניות המחלימים המוזכרות הינן מלוניות המיועדות לציבור החרדי – ומתוקף כך, בין השאר מוגש בהן מזון בכשרות מהודרת, אין בהן אינטרנט אלחוטי ואין כבלים. צוות המלוניות ופיקוד העורף עושים ככל שביכולתם כדי לספק את השירות הטוב ביותר למחלימים במלוניות”.

בפיקוד העורף מציינים, כי אין הגדרה כזו ‘מלונית לבחורי ישיבה’, וכי יתכן שמחר יוכנסו גם  למלונית השנייה נשים.