“לא אוביל את הבית היהודי”: הרב רפי פרץ פורש מהחיים הפוליטיים

אריה ריבקינד
|
כ"א טבת התשפ"א / 05.01.2021 15:46
יו”ר הבית היהודי הודיע על פרישה: “בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה, אמשיך בתפקידי עד להקמת ממשלה חדשה, ואלווה את הבית היהודי בכל מה שיידרש”

למרות בקשת נתניהו כי יחבור לבנט וסמוטריץ’ ב’ימינה’: יו”ר הבית היהודי, השר הרב  רפי פרץ, הודיע אחר הצהרים (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

בפוסט שפרסם כתב הרב פרץ: “אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה”.

פרץ, שבגד באיתמר בן גביר ואנשי ‘עוצמה’ רגע לפני סגירת הרשימות – והפר חוזה חתום, כתב: “אני מאמין בפוליטיקה נקייה, הוגנת ומוסרית שלא פוגעת בזולת, כך פעלתי כבן נאמן לשולחי.

“במהלך הדרך נדרשתי לקבל החלטות קשות. האמנתי שאפשר לחבר את הציונות הדתית על אף המגוון הרחב שבה. במהלכים השונים הובלתי לחבירות וגם להחלטה לא פשוטה לוותר על ההסכם עם עוצמה יהודית בשביל להתחבר לציונות הדתית הרחבה. עשיתי זאת בשביל להציל את הציונות הדתית ולא לתת לימין להיפגע מאיבוד של מנדטים. בעיני – זו הייתה החלטה נכונה”.

הוא הוסיף: “אמשיך בתפקידי עד להקמת ממשלה חדשה, ואלווה את הבית היהודי בכל מה שיידרש להעצמת הציונות הדתית על כל גווניה תחת דגל הציונות הדתית המאוחדת.

“ברצוני להודות לראש הממשלה מר בנימין נתניהו על האמון הרב שנתן בי ועל מסירותו הבלתי תיאמן למען מדינת ישראל. נפגשתי במנהיג שטובת עמו קודמת לטובתו האישית, ראיתיו ימים ולילות נלחם כארי בעד ארצנו ובעד ערי אלוקינו.

“זה הזמן לתת לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג, ואני אעשה כל מאמץ שנצליח”.