היועמ”ש יפרסם “בקרוב מאוד” את החלטתו בתיק השר אריה דרעי

לפי דיווח ב'גלובס', מנדלבליט כבר קיבל החלטה אם להגיש נגד דרעי כתב חשדות ולזמן אותו לשימוע לפני העמדה לדין • צפוי לפרסם את החלטתו בימים או בשבועות הקרובים
אריה ריבקינד
כ"א טבת התשפ"א / 05.01.2021 15:39

ההכרזה על הכרעה בתיק הפלילי נגד יו”ר ש”ס בפתח:  לפי דיווח של אבישי גרינצייג וחן מענית ב’גלובס’, היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, קיבל החלטה אם להגיש נגד דרעי כתב חשדות ולזמן אותו לשימוע לפני העמדה לדין.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

לפי הדיווח, היועמ”ש צפוי לפרסם את החלטתו בימים או בשבועות הקרובים. טרם ידוע מהי החלטתו של מנדלבליט, אך ברור שזו עומדת להתפרסם “בקרוב מאוד”.

החקירה נגד דרעי נפתחה לפני כמעט חמש שנים, במרץ 2016 – בחשד לביצוע עבירות פליליות בעסקאות נדל”ן שבהן היה מעורב לכאורה, ובחשד לעבירות מס והלבנת הון.

בהמשך נוסף סעיף חשד לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי משפט, כאשר התברר כי דרעי עדכן את ח”כ משה ארבל כי יצטרך למסור עדות בפרשה, זאת חרף האיסור ליצור קשר עם המעורבים.

בנובמבר 2018 הסתיימה החקירה עם המלצה של המשטרה ורשות המסים ליועמ”ש להעמיד את דרעי לדין בגין מרמה והפרת אמונים, עבירות מס והלבנת הון – המלצה שאומצה כבר באוגוסט 2019 על-ידי פרקליט המדינה דאז, עו”ד שי ניצן.

מאז חלפו עוד שנה וחצי.

לפי ‘גלובס’, גורמים הבקיאים בפרטים יודעים לספר כי מנדלבליט התלבט רבות לאורך התקופה אם נכון לנהל את התיק, או שמא מוטב לסגור אותו ללא צורך בשימוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות