מדהים: ישראל קרובה לחיסון כל אוכלוסיית הסיכון במנה הראשונה

תמונת מצב מעודדת: 80-70 אחוזים מאוכלוסיות הסיכון כבר התחסנו, ותורים נקבעו לנותרים • ביום ראשון הקרוב יחל החיסון במנה השנייה - 21 ימים מקבלת המנה הראשונה
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"א / 05.01.2021 13:06

קצב שיא: האם ישראל קרובה לחיסון כלל אוכלוסיית הסיכון במנה הראשונה? מבדיקה של מיטל יסעור בית אור מ’ישראל היום’ מול קופות החולים עולה תמונת מצב מעודדת –  80-70 אחוזים מאוכלוסיות הסיכון כבר התחסנו, ותורים נקבעו לנותרים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

קופת חולים ‘מכבי’ הודיעה הבוקר (שלישי) כי למעלה מ-80% מחברי קבוצות הסיכון כבר זימנו תור לחיסון ומרביתם כבר קיבלו את המנה הראשונה.

מדובר על מתן החיסון בתוך זמן שיא ל-280 אלף חברי מכבי בקבוצות הסיכון.

בימים האחרונים נעשו מאמצים רבים להגיע אל חברי קבוצת הסיכון שטרם קבעו תור ובדרך זו נקבעו עוד אלפי תורים. 83% מכלל המתחסנים במכבי משתייכים לקבוצות הסיכון בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 17% נוספים מהמחוסנים נמנים על צוות מערכת הבריאות, מטפלים של קשישים, בני משפחה של מדוכאי חיסון ועוד.

ב’כללית’ חוסנו עד כה 610,693 בני אדם. מנתוני הכללית עולה, כי 70% מהמחוסנים הם בני 60 ומעלה ו-85 אחוז מהמחוסנים הם בני 55 ומעלה או חולים כרונים או מטפלים בקשישים או חולים מקבוצות יעד אחרות.

ב’לאומית’ הקטנה 71.9% מהמחוסנים הם בני 60+, קרי משתייכים לאוכלוסיית הסיכון.

גם ב’מאוחדת’ מתקרבים לסיום חיסון כל אוכלוסיית הסיכון הנמנית עם חברי הקופה.

‘מכבי’ מוסרים כי מניתוח דרכי זימון התורים עולה כי 22% ביצעו את הזימון באפליקציה ובאתר, וכ-71% זימנו את התור באמצעות המוקד הטלפוני. עוד 7% מהמטופלים זימנו את התור באמצעות מענה טלפוני אוטומטי.

נתונים אלו תואמים את מאפייני אוכלוסיית היעד של מבוגרים, אשר מעדיפים מענה טלפוני אנושי על פני שירותי אונליין.

שיא החיסונים ליום אחד היה 33,681 מטופלים.

‘מכבי’ תחל ביום ראשון הקרוב את חיסוני המנה השנייה למי שהתחסנו בתחילת המבצע, במקביל להמשך חיסוני מנה ראשונה.

בקופה מדווחים כי יש להם יכולת לחסן עד 40 אלף מטופלים מדי יום. עוד מסרו כי כאשר יגיע לישראל מלאי נוסף של חיסון, תיפתח מחדש האפשרות לקבוע תור בהתאם לקבוצות היעד שיקבע משרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות