“שבו במרוכז, אתם מפיצי מחלות”: העליבו חרדים בטיסה והורדו ממנה

נוסעים חילונים שהיו על טיסה שעמדה להמריא מארה"ב לישראל השפילו נוסעים חרדים - וצוות המטוס הורידם מהטיסה • יונייטד איירליינס: "לא נסבול אפליה מכל סוג שהוא"
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"א / 05.01.2021 00:21

זה קרה במוצ”ש בטיסה של חברת ‘יונייטד איירליינס’ שהמריאה מנמל התעופה ליברטי שבעיר נוארק שבניו ג’רזי – לנמל התעופה בן גוריון.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

במטוס הדרימליינר של החברה היו באותה עת כ-60 נוסעים.

לפי דיווח באתר ynet, האירוע החמור החל עוד בשער העלייה למטוס, כאשר זוג נוסעים אמרו לאברך חרדי שהמתין: “אתם מפיצים את המחלה” – ובהמשך צעקו לעברו לעיניי כל: “למה אתה לא לובש את המסכה גם על האף”.

גם אחרי העלייה למטוס המשיכו בני הזוג להשפיל את הנוסעים החרדים, כשהם דורשים מהם לשבת רחוק מהם – ואמרו: “תשבו ביחד כולכם במרוכז, בגלל שאתם מפיצי מחלות ואנחנו לא רוצים להידבק מכם”.

עדי ראייה התלוננו בפני צוות המטוס והדיילים על בני הזוג, ולאחר מספר דקות הוחלט להורידם מהמטוס ולסלקם מהטיסה.

שימי, שהיה עד למתרחש בטיסה, אמר ל-ynet: “אני לא יודע למה אנשים צריכים להתנהג ככה. בני הזוג פשוט חיפשו חרדים כדי להשפיל אותם. מי מדבר בצורה כזאת? מה הם עשו להם כבר? בגלל שהם לבושים שונה ומקיימים אורח חיים אחר, זאת סיבה לדבר אליהם לא יפה? היו חייבים להוריד אותם מהמטוס, זאת הייתה התנהגות מגעילה”.

מיונייטד אירליינס נמסר בתגובה: “יונייטד לא תסבול אפליה מכל סוג שהוא. כאשר הובא לידיעתנו המקרה הזה, הורדנו את הנוסעים האלה והם הועלו ליעד בטיסה מאוחרת יותר. אנו מעריכים את התגובה המהירה של הצוות שלנו שמאמין בסביבה בטוחה ומכבדת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות