החמרת הסגר? תנאי של גנץ: לסגור ולאכוף אצל החרדים

ראש הממשלה צפוי להביא בישיבת הממשלה שתתקיים ב-12 בצהריים הצעה להידוק הסגר - שעשויה להיכנס לתוקף מאופן מיידי, כבר בסוף השבוע הקרוב • נתניהו יתמוך בסגירת מערכת החינוך, מלבד גנים • אולטימטום של כחול לבן: אם אין לימודים - לסגור גם הת"תים של החרדים
אריה ריבקינד
כ"א טבת התשפ"א / 04.01.2021 23:24

אחרי שראש הממשלה אמר היום בישיבת הממשלה, כי יכנס את השרים בתוך 48 שעות כדי להכריע על הידוק הסגר – הממשלה אכן תתכנס מחר (שלישי) בשעה 12:00 בצהריים לדיון על החמרת הסגר.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

לפי הדיווח בחדשות 12, בשלב זה נראה כי נתניהו יתמוך בהחמרה משמעותית של ההגבלות באופן מיידי – ולמשך שבועיים. ההחמרה תכלול את סגירת מערכת החינוך, אך נתניהו כנראה יתפשר על פתיחת גני הילדים.

במסגרת החמרת הגבלות, נראה כי יש כבר הסכמה בין חלקי הקואליציה שהיא תכלול סגירה משמעותית של המשק ושל חלק ממקומות העבודה.

לפי הערכות, הסגר יתחיל באופן מיידי, אפילו בסוף השבוע הקרוב.

השאלה העיקרית שעל הפרק: מה יקרה עם מערכת החינוך? לפי הדיווח, מסתמנת תמימות דעים על סגירת כיתות ה’ עד י’, אך המלחמה תהיה על גילי הגנים עד כיתה ד’. נתניהו כנראה יתמוך בהשארת הגנים פתוחים, אך יקדם גם את סגירת בתי הספר היסודיים.

גורמים בכחול לבן, שהתנגדו בימים האחרונים נחרצות לכל צמצום במערכת החינוך, אומרים שאם ראש הממשלה יציע לסגור את בתי הספר או לצמצם את פעילותם, הם ידרשו מנתניהו להתחייב שמערכת החינוך החרדית תיסגר גם היא.

אותם גורמים צפויים גם לדרוש שתהיה אכיפה ייעודית של המשטרה, שמערכת החינוך החרדית אכן סגורה.

מלבד זאת, הם יציבו ככל הנראה עוד שתי דרישות: הבטחה שהמורים הם הבאים בתור לחיסונים, והשלמת ימי לימוד בפסח ובחודש יולי.

בכל מקרה, אומרים הגורמים בכחול לבן, כי יצטרכו להציג בדיון נתונים חד משמעיים לעלייה בתחלואה במערכת החינוך, כדי שהם יסכימו לסגירה הזו.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’  חזי לוי, אמר בריאיון בחדשות 12 כי צריך להדק את הסגר.

“חלק מהסגרים שהיו ריסונים מהודקים היה כדי לא לרסק את הכלכלה”, אמר. “במספרים האלה (של התחלואה) ובעומס על בתי החולים, צריך סגר יותר מהודק. אנחנו באים עם הצעות לסגר מהודק לרבות מערכת החינוך והגבלת מספר העובדים.

“ישנה ירידה בתנועה – עד עכשיו בירידה היא 11-13%, וזה לא מספיק כדי להוריד את ה-R”.

באשר לסגירת מערכת החינוך, אמר לוי כי העובדה שראש הממשלה ושר החינוך מדברים בשני קולות יכולה לפגוע באמון הציבור. “אי אפשר להגיד שגלנט קושר את ידינו – הוא מביא את דעתו, גם אם אנחנו לא מסכימים. הדברים נאמרים על ידי אנשים שמופקדים על משרדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם כיתות א-ד סגורות מה הטעם להשאיר את הגנים?
    05/01/2021 06:03
    יהונתן
  1. אולי כדי להקל קצת על המשק? לא עדיף לסגור כמו ביום כיפור למשך שבועיים ודיי?