חברת פייזר: בלי מנה שנייה תוך 21 יום – לא בטוח שהחיסון יהיה יעיל

בעקבות הצהרה של מספר מדינות כי יחסנו בהפרשי זמן ארוכים ובמה אחת - הודיעה 'פייזר' כי אין לה הוכחה שהחיסון במנה אחת יעיל מעבר ל-21 יום
חרדים 10
כ' טבת התשפ"א / 04.01.2021 20:25

חברת ‘פייזר’ פרסמה היום (שני) הודעה בה ציינה כי אין הוכחה לכך שהחיסון יעיל מעבר ל-21 יום אחרי המנה הראשונה – במידה ולא מקבלים את המנה השנייה בזמן.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

ההודעה פורסמה לאחר שבאיחוד האירופי ביקשו תיקון לניירות שפייזר הגישה, כדי לאפשר לתת את המנה השנייה גם 42 יום אחרי הראשונה, אך בפייזר הבהירו שאין בידם נתונים שמוכיחים יעילות במצב כזה.

“הבטיחות והיעילות של החיסון לא הוערכו בלוחות הזמנים של מינון מכיוון שרוב משתתפי הניסוי קיבלו את החיסון השני במסגרת הזמנים שנקבעה בראש במחקר”, נמסר מטעם החברה שציינה שהזמן המומלץ בין החיסונים הוא עד 21 ימים.

גם גרמניה הודיעה היום כי בשל המחסור בחיסונים היא שוקלת לעכב את מתן הזריקה השנייה, בכדי להגיע למצב שבו חלקים גדולים באוכלוסייה יחוסנו לפחות במנה אחת.

נכון לעכשיו גם בריטניה מתכננת מהלך דומה. בדנמרק הוחלט על השהייה של שישה שבועות בין מתן הזריקה הראשונה של החיסון לבין השנייה.

בארצות הברית, לעומת זאת, שוקלים לחסן את האוכלוסייה בחיסון של מודרנה עם חצי מהמינון המקובל בכל זריקה. הצעד הזה נועד להכפיל את כמות החיסונים הזמינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות