המו”מ של בנט וסמוטריץ’ תקוע כי הוא דורש לסגור את הבית היהודי?

לפי מעורבים במגעים, סמוטריץ' דורש מבנט התחייבות שהשניים ירוצו יחד ללא הבית היהודי: "הוא דורש לסגור את המפלגה, זה לא יעבוד" • סימן לנתק? סמוטריץ' לא ידע על ההסכם לפיו ימינה ומפלגתו של סער יחתמו על הסכם עודפים
אריה ריבקינד
כ' טבת התשפ"א / 04.01.2021 19:56

טונים צורמים במו”מ בין נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ’: המו”מ בין ימינה לאיחוד הלאומי ‘תקוע’, ובימינה ניסו להלחיץ את שר התחבורה לשעבר, כאשר הבית היהודי פרסם הודעה כי הוא במו”מ מתקדם לאיחוד מחודש עם מפלגתו של בנט.

העיתונאי זאב קם מ’כאן חדשות צייץ: “אינדיקציה טובה עד כמה המו”מ תקוע בין בנט לסמוטריץ – הבית היהודי של הרב פרץ הוציא עכשיו הודעה שהוא במו”מ מתקדם לאיחוד מחודש עם ימינה של בנט. הייתכן שמישהו בסביבת בנט חושב שזו הדרך להלחיץ את סמוטריץ כדי לגרום לו להתקפל ולהתגמש במו”מ? שקוף מידי…”

סמוטריץ’ גם לא ידע על ההסכם לפיו ימינה ומפלגתו של גדעון סער יחתמו על הסכם עודפים.

גורמים במפלגת ימינה אמרו ל’ישראל היום’: “המו”מ עם סמוטריץ’ תקוע ללא סיבה אמיתית. הוא דורש לסגור את תנועת הבית היהודי ועוד דרישות הזויות, זה לא יעבוד”.

גורמים המעורבים במו”מ אומרים כי אחד התנאים שדורש סמוטריץ’ מבנט הוא התחייבות כי השניים ירוצו יחד ללא מפלגת הבית היהודי, כך שזו תפרוש מהמרוץ ובהמשך אף תיסגר.

לדבריהם, מאחורי הדרישה קיים רצון של סמוטריץ’ לעמוד בראשות הציונות הדתית ולהיות הדמות היחידה שתנהיג את הציבור הזה.

סמוטריץ’ מסר בתגובה כי “הדבר לא נכון”, וכי הוא לא עוסק בזה.

ב’ישראל היום’ פורסם השבוע כי  יש מחלוקות לא פשוטות בין השניים. בסביבתו של סמוטריץ’ טוענים כי הם דורשים התחייבות מבנט שלא להקים ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת.

בסביבתו של בנט מכחישים ואומרים כי הדיונים בין השניים הם על מיקומים בעשירייה הראשונה, כאשר סמוטריץ’ דורש ארבעה מקומות בעוד בנט מוכן לתת רק שניים – טענה שאותה מכחיש סמוטריץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות