מדוע הח”כ מויז’ניץ ציטט את ‘אחד העם’ ואת המשורר ביאליק? • צפו

ח"כ יעקב טסלר הציג המליאה מסר מגדולי ישראל: "שמירת השבת היא החיסון הטוב והבטוח ביותר למגיפת הקורונה! אפס תופעות לוואי, וללא עלויות כלל" • "במקום לסגור העסקים יום אחד בשבוע - ביום השבת, ובזכות זה בשאר הימים יישארו פתוחים, פותחים בשבת ונשארים סגורים כל השבוע"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשפ"א / 04.01.2021 19:31

יו”ר הוועדה לפניות הציבור, ח”כ יעקב טסלר, נאם היום (שני) במליאת הכנסת וקרא, בשם גדולי ישראל, להתחזק בשמירת השבת כסגולה להינצל ממגיפת הקורונה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

“החל מפרוץ משבר הקורונה, אנו נכנסים ויוצאים מסגר לסגר. העסקים סגורים, הפעילות במרחב הציבורי מושבתת. חלק מתקשים בפרנסה, אחרים בבריאות, חלק גם וגם. המצב הכללי הוא קשה. זהו מצב בו לא היינו שנים רבות”, אמר טסלר.

“נראה כאילו שולחים לנו איתותים, אבל יש הבוחרים להתעלם. במקום לסגור את העסקים יום אחד בשבוע – ביום השבת, ובזכות זה בשאר ימות השבוע יישארו פתוחים, פותחים בשבת ונשארים סגורים כל השבוע, כולל בשבת”.

ח”כ טסלר הבהיר, כי גדולי ישראל ביקשו ממנו בעבר והם חוזרים ומבקשים ממנו שוב: להעביר את קריאתם לעם ישראל לשמור על השבת – לכל הפחות במרחב הציבורי, ומבטיחים כי בזכות זה נינצל מהקורונה.

“זו לא הבטחה של גדולי ישראל רק בדור הזה”, הסביר, “זו הבטחה עתיקה עוד של חז”ל: ‘שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא’. משקיעים משאבים ותקציבים בניסיון למנוע את התחלואה. הנה, מונח לפנינו פתרון מיידי ומוכח, שמירת השבת! זהו החיסון הטוב והבטוח ביותר, עם מאה אחוזי הצלחה, עם אפס תופעות לוואי וללא עלויות כלל. למה לא לנסות אותה?”.

בהמשך פנה לחברי הכנסת: “כמדינה יהודית, יום השבת הוא יום המנוחה השבועי שלנו. שבת הוא ערך היסטורי ולאומי חשוב ביותר, והכירו בזה עוד לפני קום המדינה.

“אחד ממנהיגי הציונות שכונה ‘אחד העם’ כתב: ‘אין צורך להיות ציוני או מדקדק במצוות בשביל להכיר את ערך השבת… מי שמרגיש בלבו קשר אמיתי עם חיי האומה בכל הדורות, לא יוכל בשום אופן לצייר לו מציאות של עם ישראל בלי שבת מלכתא. יותר משישראל שמרו את השבת – שמרה השבת אותם’.

“המשורר ביאליק שנהנה מהערצה בציבור הכללי אמר: ‘בלי שבת אנו אומה בזויה ושפלה, ואף לא אומה. יש לרומם את ערך השבת בתוכנו, כאן ובכל מקום, ובייחוד בעיני הדור הצעיר; ולא – נבול ניבול. לא תהיה לנו תקומה’…”

טסלר המשיך: “יש לנו מתנה טובה ששבת שמה. השבת היא מקור הברכה, אבל לא בעסקים פתוחים חלילה, אלא רק כשאנו ספונים בתוך הבית. כבר ניסינו הכול. בואו, ניקח על עצמנו גם את שמירת השבת כעצתם של גדולי ישראל ונכניס את קדושתה הביתה, למשפחה ולילדים. הסגולה הזו עובדת והוכיחה את עצמה כבר 4,000 שנים וגם בימינו היא עדיין בתוקף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יפהההה
    04/01/2021 19:59
    יהודי
  1. כל מילה!!