הפרקליטות באישום: נתניהו מעורב ב-150 דרישות לשינוי סיקור בוואלה

חיים טוויל
|
י"ט טבת התשפ"א / 03.01.2021 18:03
כתב האישום מפרט אירועים ניסיונות, לכאורה, של משפחת נתניהו להטות סיקור הנוגע למשפחה ולהציגה באור חיובי בלבד • בכתב האישום מודגש: “נתניהו ידע שבני משפחתו פונים לזוג אלוביץ בדרישות לסיקור בהיקף ניכר ובשיטתיות”

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום מתוקן בפרשת תיק 4000 – בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

לטענת הפרקליטות, ב-150 מקרים של דרישות מאתר ‘וואלה’ להיטיב את הסיקור של ראש הממשלה ומשפחתו, קיימת אינדקציה למעורבות נתניהו.

בכתב האישום מודגש: “נתניהו ידע שבני משפחתו פונים לזוג אלוביץ בדרישות לסיקור בהיקף ניכר ובשיטתיות”.

בכתב האישום מתואר:  “בתקופות הרלוונטיות לאישום הראשון התקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין שאול אלוביץ’ ואיריס אלוביץ’, בעל השליטה בקבוצת בזק ורעייתו, מערכת יחסים שוחדית של ‘תן וקח’.

“מערכת יחסים זו כללה דרישות והתערבויות בסיקור תקשורתי בדרכים שונות באתר וואלה שבשליטת בזק, היענות חריגה לדרישות אלה ו’צנזורה עצמית’ שנעשתה באתר על רקע הדרישות האמורות, זאת, כנגד הציפייה שבתמורה לכך נתניהו יקדם עבור בני הזוג אלוביץ’ אינטרסים כלכליים משמעותיים; ואכן בתמורה למתת ביצע נתניהו פעולות שלטוניות שהיו בעלות חשיבות מכרעת לאלוביץ’ ורעייתו והיטיבו עמם ועם העסקים שבשליטת אלוביץ'”.

בהתאם להחלטת בית המשפט, צורף לכתב האישום המתוקן פירוט של אירועים קונקרטיים – 315 במספר, הכוללים דרישות מאתר וואלה להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו, מתוכן קיימות, כאמור, אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות עבורו ועבור בני משפחתו.

הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים, דרישה למנוע שידור ראיון שנערך עם נתניהו ועוד.

ביום ראשון שעבר הגישו סניגורי ראש הממשלה בקשה לביטול כתב האישום נגדו. זאת, לטענתם, לאחר שהתברר כי לא התקבל אישור של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת החקירות נגדו.

בפנייתם לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבו עורכי הדין כי סעיף 17 לחוק יסוד הממשלה קובע שאי אפשר לפתוח בחקירה פלילית הנוגעת לראש ממשלה מכהן, אלא לאחר קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה.

לדבריהם, אישורו הרשמי של מנדלבליט לחקירה ניתן בשלב שכבר בוצעו פעולות חקירה של ממש, ולכן מדובר בפגם המחייב את ביטול כתב האישום. “זו דרישה חוקתית ומשמעות הפרתה שחקירת ראש הממשלה נפתחה בניגוד לדין”, כתבו הסנגורים.