1,090,000 כבר חוסנו • דוח אמ”ן: צפויה עליה בהדבקה בשל המוטציה

תמי גיל
|
י"ט טבת התשפ"א / 03.01.2021 09:50
חשש ממחסור במנות החיסון כבר בסופהשבוע הקרוב – אז כבר יהיו שני מיליון מחוסנים • 46% מבני ה-60 ומעלה התחסנו • דו”ח אמ”ן ממליץ על הטלת מגבלות נוספות

דוח של מרכז הידע והמידע של אמ”ן למערכה בקורונה מזהיר הבוקר (ראשון) כי אם לא יינקטו צעדים מיידים – ישראל עלולה לאבד שליטה על התחלואה בקורונה, בשל התפשטות המוטציה הבריטית בארץ.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

הדוח ממליץ על הטלת הגבלות נוספות על הציבור למשך מספר שבועות, ביניהן גם הגבלות תנועה וסגירת מערכת החינוך בכל הארץ.

באגף המודיעין מדגישים כי המוטציה לא רק מדבקת הרבה יותר, אלא גם מתפשטת בעיקר בקרב צעירים, שעדיין לא מקבלים חיסון בארץ בשלב זה.

“מערכות הבריאות בבריטניה על סף קריסה, והתמותה מקורונה בממלכה עלתה מאוד בשל התפשטות המוטציה”, מזהירים באגף המודיעין. “זיהויה בישראל מחייב הגברת מבצע החיסונים ונקיטת הגבלות נוספות למניעת התפשטות נרחבת של המגפה – לפני שנאבד שליטה ברמות התחלואה”.

במשרד הבריאות מעריכים שהמוטציה הבריטית כבר נמצאת אצל עשרות ישראלים וקשורה לעלייה בתחלואה במגזר החרדי כמו גם לזו במערכת החינוך, ולהתפשטות מהירה יותר של הנגיף בישראל.

אתמול אובחנו בישראל 3,977  מאומתים חדשים עם קורונה, אובחנו אתמול ב-76,071 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5.3%.

מניין המתים במגיפה עומד כעת על 3,391 בני אדם.

בישראל ישנם 50,299 חולים פעילים. בבתי החולים מאושפזים 1,302 בני אדם, בהם 729 במצב קשה, מתוכם 179 מונשמים. 210 מקרב החולים במצב קריטי. מצבם של 211 חולים מוגדר בינוני.

“הישג יוצא דופן”

שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר  כי עד כה חוסנו בישראל כ-1,090,000 בני אדם.

אדלשטיין מסר: “זהו הישג יוצא דופן בזכות הצוותים הרפואיים שלנו. בזכותכם, אנחנו מקום ראשון בעולם במתן חיסונים”.

בישראל בוצעו עד אמש 1,089,822 חיסונים. אתמול ניתנו 70 אלף חיסונים. 46% מבני ה-60 ומעלה כבר התחסנו במנה הראשונה. בקרב המתחסנים גם 8,038 בני 16-19.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בשל המחסור הצפוי במנות החיסון, ראש הממשלה המשיך בסוף השבוע בשיחות עם ראשי החברות וניסה לשכנע אותם להקדים את ישראל בתור לקבלת החיסונים.

עם זאת, בשלב זה עדיין נראה שהחל מהשבוע הבא תהיה הפוגה בזימון מתחסנים חדשים, בשל המחסור הצפוי.

נכון לתחילת השבוע, יש בארץ עוד כ־900 אלף מנות חיסון חדשות – בניכוי המנה השנייה עבור אלה שקיבלו את מנת החיסון הראשונה. מנות אלה עדיין מיועדות למי שנמנים עם האוכלוסייה בסיכון גבוה שתקבל אותן בשבוע הקרוב.

על פי התחזית של משרד הבריאות, מספר המתחסנים בסוף השבוע יגיע ל-2 מיליון בקירוב, כך ש-20 אחוזים מהאוכלוסייה בקירוב תהיה מחוסנת, כאשר רובה המכריע הם הקשישים והסובלים ממחלות.

בתוך כך, במשרד הבריאות מעריכים שהמוטציה הבריטית כבר נמצאת אצל עשרות ישראלים וקשורה לעלייה בתחלואה במגזר החרדי וגם במערכת החינוך ולהתפשטות מהירה יותר של הנגיף.

בסוף השבוע דווח כי 18 בדיקות זוהו עם המוטציה מתוך 94 דגימות שעברו ריצוף גנטי. נלקחו עד כה לריצוף גנטי 900 בדיקות מעבדה והיום צפויות תוצאות נוספות.