קבינט הקורונה יכריע להדק הסגר? • מנכ”ל הבריאות: חייבים לסגור הכל

פרופ' חזי לוי מודאג מהתחזיות כי התחלואה תכפיל את עצמה, ואומר כי לצד הגברת החיסונים קיימת חובה להטיל מגבלות קשות • יותר מ-600 אלף תלמידי ה'-י"ב לא שבים לבתי הספר החל מהיום - בערים כתומות ואדומות
יוני גרין
י"ט טבת התשפ"א / 03.01.2021 09:06

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי אומר הבוקר (ראשון) כי יש צורך אקוטי בהורדת התחלואה – ולשם כך יש לנקוט באמצעים החריפים ביותר.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

בראיון לרשת ב’ אמר המנכ”ל: “אנחנו על פי התחזיות יכולים להכפיל את התחלואה תוך זמן קצר. לכן יש צורך לסגור את הכול אם אנחנו רוצים להוריד את התחלואה. יש להטיל מגבלות קשות כדי שנצא מזה ובמקביל לחסן ולחסן”.

פרופ’ לוי התייחס למחסור המסתמן בחיסונים ולעובדה שעל פי הדיווחים עלולה להיווצר בעיה עבור חלק מהמתחסנים לקבל את החיסון השני.

“הקדמנו את מבצע החיסונים מעבר למה שהודענו והלכנו איתו מהר מאוד עם כמות חיסונים ידועה. כל הזמן אמרנו שהכמות תלויה בקצב הגעת החיסונים. אנחנו פועלים כדי להביא עוד חיסונים. הסיכויים לכך לא רעים”, ציין לוי.

לדבריו, “אנחנו נגמור לחסן עד סוף ינואר כשני מיליון תושבים, מרביתם בגיל מבוגר. הדבר הזה ייתן ירידה בתחלואה, אבל עדיין לא מספיק כדי לומר ‘לא צריך יותר מגבלות'”.

במקביל לריאיון של לוי, התראיינה גם ראש שירותי בריאות הציבור בגל”צ, והמשיכה‎ לבקר בחריפות את המצב שלדעתה לא מוגדר סגר. “אתמול אובחנו 4,000 בני אדם, זה מטורף. אם שואלים מי מנצח, הווירוס או החיסונים – אז הווירוס מנצח”.

בתוך כך, יותר מ-600 אלף תלמידי כיתות ה’-י”ב בערים אדומות וכתומות לא ישובו החל מהיום לבתי הספר.

שר החינוך, יואב גלנט, צפוי לדרוש בקבינט הקרונה את החרגת תלמידי כיתות י”א-י”ב בכל רחבי הארץ לקראת בחינות הבגרות.

לרשימת הערים שהופסקו בהם הלימודים הצטרפו מהשבוע גבעת שמואל, חולון, שכונת נווה שאנן בחיפה, נשר, עילבון, קדומים, תל שבע ועוד.

עם זאת יחדשו הלימודים בהרצליה, חדרה, חריש, טירה, כפר ורדים, מיתר, נהריה, נס ציונה, פורדיס וראש העין.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר אמש כי בכוונתו להציע לממשלה כי יש לקיים סגר מלא לשבועיים, זאת נוכח העלייה בתחלואה וגילוי המוטציה בישראל.

מלשכת שר הבריאות נמסר: “נוכח עלייה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפתרון הכי קל ונוח זה
    04/01/2021 00:21
    יואב
  1. לסגור הכל. השאלה אם לא ניתן היה להשתלט על התפשטות הנגיף ע”י כמה צעדים. המוטציה הבריטית כבר מתפשטת פה בקצב שיא, כשמשרד הבריאות יכול היה להורות להעביר את כל הבדיקות דרך הערכות של רניום ואז פשוט לבודד את מי שנמצא חשוד לנגיף החדש.
    אבל מה משרד הבריאות עושה? מתמהמה ולוקח את הזמן כדי לשקול רכישת ציוד ריצוף יקר מעבר לים ובעיקר נמנע מקבלת החלטות.