בני ה’פני מנחם’ במכתב מחאה: “בני בליעל, השמיעו דברי בלע”

בניו וחתנו של בעל 'הפני מנחם' זצ"ל מגור עלו אמש אל חדרו שנפרץ בליל שישי, שם חתמו כולם יחד על מכתב "מחאה נמרצת" - ודרשו להחזיר את הכתבים, ספרים וחפצים שנבזזו • הפורעים שפרצו אל הדירה זרעו במקום הרס, תוך קריאות גנאי כלפי הרבי זצ"ל ובנו • צפו בתמונות מהפוגרום
יוסף גרינבוים
י"ט טבת התשפ"א / 03.01.2021 08:25

המחלוקת הכואבת בגור עולה שלב נוסף:  אמש (מוצאי שבת) עלו בניו וחתנו של האדמו”ר בעל ה’פני מנחם’ זצ”ל מגור אל דירתו הממוקמת בבניין ישיבת ‘שפת אמת’ בירושלים, כדי לבחון את הה ההרס וההשחתה שחוללו פורעים בחדרו הסגור – ששנים לא העיזו להיכנס אליו.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

אחרי סיור במקום, ישבו בני המשפחה יחד לשיחה ממושכת בסלון הדירה המיתולוגית, שם החליטו לחתום יחדיו על מכתב מחאה, וקריאה להחזיר את החפצים שנגנבו מהמקום.

במכתב חסר התקדים, תחת הכותרת ‘מחאה נמרצת’, מכנים חתנו ובניו של ה’פני מנחם’, את הפורצים  “בני בליעל”, תוך שהם מציינים כי הפריצה התבצעה “תוך השמעת דברי בלע על צדיק עתק בגאווה ובוז” – לאחר שהתברר כי  הפורצים שהשתתפו  במבצע צעקו, תוך כדי מלאכת הביזה, קריאות גנאי לא רק כנגד ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, אלא גם דברי נאצה כלפי האדמו”ר בעל ה’פני מנחם’ זצ”ל.

המכתב עליו חתמו חתנו וכל בניו של ה’פני מנחם’ זצ”ל (לחצו להגדלה)

המכתב נשלח ליומונים של תנועת ‘אגודת ישראל’ – ‘המודיע’ ו’המבשר’.

‘המודיע’, כצפוי, התעלם, אולם  ‘המבשר’, החוגג השבוע 12 שנים לצאתו לאור, פרסם את המכתב.

המכתב, שמטלטל את חסידות גור, נכתב לאחר שבליל שישי, באישון לילה פרצו עשרות בני אדם אל דירתו של ה’פני מנחם’, ופינו ממנה את ספריו חפציו של בנו הגר”ש, זאת לאחר שלטענת גורמים בחסידות הם דרשו ממנו קודם לכן לפנות את החדרים – תוך זריעת הרס במקום.

הפורצים לקחו מהמקום גם ספרים וחפצים מעזבונו של הרבי זצ”ל.

כתב חרדים 10 מציין, כי מדובר בחדר הממוקם בקומת בית המדרש ‘היכל הראם’ שהיה ידוע כחדרו של ראש הישיבה ה’פני מנחם’, ולאחר מכן של מי שמילא את מקומו בראשות הישיבה – בנו הגר”ש. במהלך השנים קבע בו הגר”ש את מושבו והוא שהה מידי יום בחדר, שם התנהל סדר יומו שכלל חברותות וסדרי לימוד קבועים.

סדר יום זה נמשך עד לתחילת מגיפת הקורונה אז העביר הגר”ש את סדריו לביתו. אך בכל אותה העת נותרו במקום חפציו ובהם ספרייתו העשירה, שכללה בין היתר ספרי קודש שעברו אליו בירושה מאביו זי”ע ומהאדמו”רים הקודמים.

וכך,  בחצות הלילה של יום שישי פרצו אל החדרים עשרות בחורים, כשמי שמנצח על המבצע שתוכנן מראש הם שני אברכים שהיו מעורבים בפעילות נגד אנשי קהילת הגר”ש אלתר בעיר.

הבחורים בזזו את תכולת החדר, העבירו את החפצים לארגזים – והבהירו כי הגיע הזמן שהגר”ש אלתר יפנה את החדר, שלטענתם שייך לישיבה.

בגור הסבירו את המעשים: “החדר שייך לישיבה והגר”ש כבר אינו ראש הישיבה. הוא קיבל דרישה לפנות את חפציו ומשלא עשה זאת אלא העדיף להתעלם עשינו את המלאכה עבורו”.

עם זאת, בחסידות גור הביעו זעזוע מהמראות של החדר המחולל, ולמראה החפצים הפזורים – ובעיקר הסטנדר הידוע של הרבי ה’פני מנחם’, עליו התפלל, ואשר הושלך כעת בביזיון נוראי.

“כל חסיד גור שהיה בעבר בחדר הזה נזכר ברגעים המרטיטים שחווה בהיותו שם, הן אצל הרבי ה’פני מנחם’ והן אצל בנו ראש הישיבה, וגם אם היום אש המחלוקת משתוללת, עדיין המראה של החדר המחולל מצליח לזעזע את ליבו של כל חסיד”, אמרו חסידים בקהילת גור.

תגובה רשמית מחסידות גור לא התקבלה.

הדירה לאחר הפריצה למקום,  שומר שהוצב למחרת – והתכנסות בני ה’פני מנחם’ •  התמונות באדיבות המצלם
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ה ירחם, לאיפה הגענו,
    03/01/2021 18:56
    י,ד
  1. כימעט בכל קהילה משתולל מחלוקות, צריך לעשות חשבון נפש,, אולי בגלל זה יש מחסור בפרנסה ואנשים מתים צעירים וכל מיני צרות. ה ירחם צריך לעשות תשובה מהר מאוד,,