נתניהו מסתער על הערבים: “הפעם יצביעו לנו לפחות שני מנדטים”

ראש הממשלה בישיבת מזכירות הליכוד: "אני אומר לכם, הפעם הערבים יצביעו לנו. לא מתרגש מהביקורת על זה, אנחנו לא פונים לפוליטיקאים אלא לציבור" • השר צחי הנגבי: אנחנו ניקח את הקולות של חבר הכנסת מנסור עבאס לליכוד • ואיך מגיבים ברשימה המשותפת? ובכן, קצת בהיסטריה
אריה ריבקינד
י"ט טבת התשפ"א / 03.01.2021 00:03

הקמפיין של נתניהו במגזר הערבי מטלטל את המערכת הפוליטית: בליכוד מתכננים להשקיע בבחירות  לכנסת ה-24 במגזר הערבי – והערב (מוצאי שבת) הבטיח ראש הממשלה בישיבת מזכירות הליכוד כי הערבים יצביעו למפלגה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

“אני אומר לכם, הפעם הערבים יצביעו לנו, הפעם יהיו לנו לפחות שני מנדטים מהמגזר הערבי”, אמר נתניהו. “הם אוהבים את השלום שלנו, הם רואים שאנחנו נמגר את הפשיעה”.

מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה עם כמה מבכירי הליכוד ועדכן אותם: “נעשה קמפיין אזרחי של הליכוד במגזר הערבי. לא מתרגש מהביקורת על זה, אנחנו לא פונים לפוליטיקאים אלא לציבור”.

עוד סיפר להם כי סקרים הראו שחלק מהציבור הערבי לא בטוח בהצבעתו או לא יצביע וכי לדעתו יש אפשרות לשכנע אותם.

נתניהו סיפר גם כי בקרוב יתחיל בתוכנית חדשה למיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי. “אני מאמין בתורת ז’בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים – הפעם תצביעו לנו. מחר אשב עם השר אוחנה להביא תוכנית נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית”.

ראש הממשלה שוקל גם שיריון מועמד ערבי ברשימת הליכוד. בסביבת נתניהו אומרים שהנושא טרם הוחלט, ולשרים ששאלו אותו בנושא השיב: “חשוב לשמור על אלמנט ההפתעה”.

ב’ישראל היום’ הובאו ציטוטים משיחות סגורות, בהן סיפר נתניהו על ביקוריו במרפאות הערביות: “בשנים האחרונות הבאתי 15 מיליארד שקל ליישובים הערביים כדי לסגור פערים, יותר מכל הממשלות האחרות. פתחתי תשע תחנות משטרה במגזר הערבי להילחם בפשיעה. חשבתי שאקבל קולות שם? אני עושה את זה כי אני מאמין בזה.

“אנחנו לא נגד הערבים, אנחנו נגד מפלגות ערביות שמתכחשות לציונות ולא מכירות במדינת ישראל. כמו שהבאתי ארבעה הסכמי שלום ועכשיו רואים יהודים מתחבקים עם ערבים בדובאי, למה שזה לא יקרה פה? למה שלא יהיו חלק ממפלגת השלטון? למה צריך ללכת למפלגות קיצוניות שלא פועלות בשבילכם? תצביעו בשבילי. כשאמרתי הערבים נוהרים לקלפיות אמרתי כדי שלא יצביעו למפלגות האלה, תבואו ותצביעו בשבילנו”.

לצד זאת, נתניהו מכחיש דיווחים על הסכמים סודיים עם מנסור עבאס. “אני לוקח ממנו קולות, אני רוצה לקבל קולות לליכוד”, הבהיר. “יש סברה שאני הולך לשריין ח”כ ערבי. שיכול להיות שר מוסלמי ראשון מטעם הליכוד. שוקל בחיוב. ההצעות זורמות. אנחנו הולכים להסתער על הציבור הערבי. נקבל ביישובים הערבים המון קולות”.

קמפיין הליכוד נפתח בסופשבוע האחרון דווקא בביקורים של נתניהו בטירה ובאום אל פחם.

שר ההתיישבות צחי הנגבי אמר הערב בריאיון ליאיר ויינרב ב’כאן חדשות’: “ניקח את הקולות של חבר הכנסת מנסור עבאס לליכוד”. הנגבי הוסיף שהציבור הערבי רואה את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ומבין שהם פועלים נגד האינטרסים שלהם.

בערים הערביות מתחו, כצפוי, ביקורת קשה על הביקורים המפתיעים שקיים בהן נתניהו, במתחמי חיסון.

גם ברשימה המשותפת הגיבו בהיסטריה, מול המהלכים של ראש הממשלה.

חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס למהלכים של נתניהו  וכתב בטוויטר: “ב-2015 כשהערבים נהרו – הוא גם דגל בתורת ז׳בוטינסקי? וב2019 כשהוא רצה לצלם אותנו בקלפיות – זה גם ז׳בוטינסקי? נמאס כבר ממאחז העיניים הזה. מי שמאמין לשקריו – מגיע לו”.

ח”כ סמי אבו שחאדה מבל”ד צייץ: “נתניהו החליט לקחת את עבאס למשט על הטיטניק. אנחנו מכירים את נתניהו וסירבנו לעלות מההתחלה”.

יו”ר רע”ם, מנסור עבאס, התייחס גם הוא לדבריו של נתניהו: “שמחתי לזהות ראשון ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאים בימין הישראלי כלפי החברה הערבית, מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי בצל מערכת בחירות מורכבת זו! אנו בניה ופניה של החברה הערבית שמיצגים אותה בכבוד, ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה ולא באום אלפחם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות