אדלשטיין רוצה שבועיים סגר מלא, אבל בסביבת גנץ תוקעים מקלות

תמי גיל
|
י"ט טבת התשפ"א / 02.01.2021 23:38
נוכח הנתונים המדאיגים התחלואה והתפשטות המוטציה של הנגיף – שר הבריאות יולי אדלשטיין מצטרף לעמדת נתניהו: “נוכח עלייה משמעותית בתחלואה, אציע להטיל סגר מלא לשבועיים, מבקש להימנע מפופוליזם של בחירות” • סביבת יו”ר כחול לבן: “נקיים התייעצויות ונגבש את עמדתנו”

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (מוצאי שבת) כי בכוונתו להציע לממשלה לקיים סגר מלא לשבועיים – זאת נוכח העלייה בתחלואה וגילוי המוטציה בישראל.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

מלשכת שר הבריאות נמסר:  “שר הבריאות יולי אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת, נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות”.

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה כי במהלך השבוע יקיים דיון בנושא סגר הדוק וקצר, שיאפשר פתיחה מהירה של המשק.

אולם נראה שההצעה הדרמטית עלולה להיתקל בקשיים משמעותיים בממשלה, משום שהצעת נתניהו לסגירת מערכת החינוך לא זוכה לרוב בקבינט הקורונה.

בסביבתו של שר הביטחון בני גנץ אומרים: “ממש לא בטוח שזה נדרש בהתחשב במצב החיסונים. נקיים התייעצויות ונגבש את עמדתנו הסופית, אם וכשתובא החלטה כזו, תוך הצבת החינוך בראש סדר העדיפויות”.

מיד לאחר צאת השבת עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 6,004 בני אדם בנגיף, כש-6.1% מהבדיקות חיוביות.

מספר החולים הפעילים הוא 48,701, כאשר 1,243 מטופלים בבתי החולים ומהם 739 במצב קשה. אתמול התבצעו 99,804 בדיקות.

3,384 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול, במתחם החיסונים באום אל-פחם, שם התחסן הישראלי המיליון נגד קורונה, מתח נתניהו ביקורת על שרים בממשלה, במלי לנקוב בשמם: “לצערי, מסיבות פופוליסטיות ופוליטיות, יש פוליטיקאים שמנעו מאיתנו לעשות את הסגר ההדוק שאנחנו רוצים שיציל מאות חיי אדם. אני קורא לפוליטיקאים להתעשת ולציבור להתחסן”.