חילונים צעירים פטורים מחקירה אפידמיולוגית? אדלשטיין הכחיש

בחדשות 12 דווח על שינוי במערך החקירות האפידמיולוגיות: חולים מאומתים שגילם בין 20 ל-40 הנמנים על המגזר הכללי לא יידרשו לעבור חקירה • בש"ס זעמו "הזוי לחלוטין" • שר הבריאות פרסם הכחשה
תמי גיל
י"ח טבת התשפ"א / 02.01.2021 21:55

בחדשות 12 דווח הערב (מוצאי שבת) כי החל ממחר יחול שינוי במערך החקירות האפידמיולוגיות, כך שחולים מאומתים שגילם בין 20 ל-40 והם נמנים על המגזר החילוני – לא יידרשו לעבור חקירה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

לפי הדיווח, החוקרים האפידמיולוגים שאחראים על איתור המגעים של הנדבקים בקורונה, קיבלו הודעה, שלפיה החל ממחר אנשים מסוימים שנמצאו חיוביים לקורונה לא יעברו חקירה אפידמיולוגית.

הקריטריונים: בני 20 עד 40, ממעמד סוציו-אקונומי גבוה המשתייכים למגזר הכללי. אותם מאומתים לא יתושאלו על ידי חוקרי משרד הבריאות, אלא יקבלו טופס שאותו יצטרכו למלא בעצמם.

בדיווח נאמר כי בני אותם הגילאים, שאינם חרדים, ערבים או דתיים, שגרים בישובים ממעמד גבוה, לא יצטרכו יותר לעבור חקירה.

חוקרים אפידמיולוגים ביקרו בשיחה עם חדשות 12 את ההחלטה, ואמרו שגם ככה הרבה מאוד אנשים שיקרו בחקירות האפידימיולוגית שלהם, והביעו ספק גדול שייכנסו לקישור באתר האינטרנט, ימלאו את הפרטים ויספרו עם מי באו במגע בתקופה האחרונה.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ מיכאל מלכיאלי, הגיב: “הזוי לחלוטין החלטה שהתקבלה כי למאומתים חילונים בני 20-40 לא יעברו ממחר חקירה אפידמיולוגית. נשמע שסגרו איזה דיל עם הנגיף שיעשה אבחנה בין נדבקים חילונים לנדבקים דתיים וחרדים. כך לא מנצחים את המגיפה. זאת החלטה תמוהה ומוזרה”.

לשכת שר הבריאות הכחישה את הדיווח מכל וכל:

“שר הבריאות אדלשטיין ומנכ”ל משרדו פרופ’ לוי לא מכירים החלטה לבצע אבחנה בין מגזרים בחקירות אפדימיולוגיות. ככל שיש כוונה כזאת היא תובא בפניהם בימים הקרובים והם שיכריעו בעניין. עד להחלטה אחרת החקירות האפידימיולוגית יימשכו כרגיל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות