גנץ: מרגיש את הדקירה בגב ואת הסיבוב של הסכין שתקע ניסנקורן

אריה ריבקינד
|
י"ז טבת התשפ"א / 01.01.2021 11:45
יו”ר כחול לבן בני גנץ מספר בראיון נרחב ל’ידיעות אחרונות’, על התקופה האחרונה שעבר, על היחס מנתניהו וחבריו שנטשו את המפלגה • על התכנית ‘עובדה’: “זה אשכרה חארטה, חמישה אחוזים תוכן ו־95 אחוז דרמה טלוויזיונית”

יו”ר כחול לבן בני גנץ מבהיר הבוקר (שישי), בראיון נרחב שהעניק לעיתון ‘ידיעות אחרונות’, מדוע הוא נחוש להתמודד גם בבחירות הבאות – למרות הסקרים שמנבאים לו מחיקה – ומספר על “הבגידה” בו מצד שר המשפטים אבי ניסנקורן.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

“אני לא מוכן ללכלך על אף אחד, גם לא על אבי ניסנקורן. לא ליכלכתי, אני לא מלכלך”.

אבל הרגשת שהוא תקע לך סכין בגב? שואל המראיין.

“כן, כן”, הוא משיב.

מה היה בשיחה האחרונה ביניכם?

“אני לא הולך לחשוף את כל השיחה, אבל אמרתי לו, ‘אבי, אני מבין שבחרת בית פוליטי חדש, אני לא יכול להגיד לך שאני לא מרגיש את הדקירה בגב ואת הסיבוב של הסכין, אבל אני מכבד את ההחלטה שלך’. אמרתי לו שאני מצפה שהוא יתפטר וזה הכל”.

גנץ אמר עוד: “ביום שהחברה בישראל תחליט שהיא לא רוצה אותי יותר שם, זה השלב שבו אני אלך, אני חושב שאני פה להרבה מאוד אנשים, שמבקשים את הדבר הפשוט ביותר, בן אדם עם רקע ביטחוני, עם רקע מדיני, עם אחריות לאומית, עם יושרה, עם גישה ממלכתית”.

על הכתבה ששודרה בתכנית ’עובדה’ ופיזרה שמועות לגבי החומרים המפלילים שבאמצעותם עשוי היה להיסחט על ידי האיראנים או אחרים, וקשריו עם השרה ממפלגתו עומר ינקלביץ’: “זה אשכרה חארטה, חמישה אחוזים תוכן ו־95 אחוז דרמה טלוויזיונית”, גנץ מצליח להתרגז. “‘בעוד דקה נספר לכם שבעוד דקה נודיע לכם שבעוד שתי דקות נגיד לכם’ – ככה בערך זה נשמע”.

גנץ מעביר בסוף הראיון מסר לנתניהו: “פספסת את הזדמנות חייך לרדת מהבמה הציבורית בכבוד, עם שותף הגון. לא תהיה לך הזדמנות נוספת. לאזרחי ישראל מגיע יותר”.