יותר מ-10% מהציבור כבר חוסנו: ועל איזו תופעה דיווחו כ-20 מחוסנים?

ישראל ממשיכה במבצע החיסונים המהיר בעולם • השר אדלשטיין: "היום נעבור את רף המיליון מתחסנים" • מחוסנים בארץ דיווחו על נימול בפה • בוועדה המתעדפת פנו לפייזר לאחר קבלת 19 תלונות: "פייזר הודיעה שהתופעה לא שוללת קבלת מנת חיסון שנייה"
תמי גיל
י"ז טבת התשפ"א / 01.01.2021 11:37

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי אתמול בוצעו בישראל 153,430 חיסונים נגד קורונה. מתחילת המבצע חוסנו 950 אלף ישראלים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

מדובר ביותר מ-10 אחוזים מכלל הציבור בישראל.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר: “אז מה שלומכם 950 אלף המתחסנים של ישראל? רק אתמול שברנו שיא נוסף וחיסנו 153,430 איש ב-325 תחנות חיסון בכל רחבי הארץ. היום נעבור את מיליון המתחסנים. בשם כולכם אני מודה לצוותים הרפואיים על העבודה המדהימה!”.

על פי נתוני ההתחסנות המעודכנים, כשליש מהמחוסנים משתייכים לקבוצת היעד של בני 60 ומעלה. נוסף על כך, מתברר כי ביישובי הפריפריה נרשמו שיעורי ההתחסנות הגבוהים ביותר, ובתחתית הרשימה נמצאים היישובים הערביים והחרדיים.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, הוועדה לנושא חיסוני הקורונה תדון פעם נוספת במודל הבריטי, שלפיו על מנת להאיץ את מבצע ההתחסנות ניתן לחסן נגד קורונה במנה אחת בלבד, אולם פרופ’ חזי לוי אמר: “אנו סבורים שיש לתת את החיסון בהתאם למה שנוסה במחקרים, בשתי מנות עם רווח של 21 יום”.

אליו הצטרף ד”ר טל ברוש, מומחה למחלות זיהומיות וחבר הוועדה, שסבור:  “זה אולי יגן על אנשים לטווח קצר, אך בעוד שנה האנשים האלו יידבקו בקורונה. מה גם שבישראל יהיו בהמשך מספיק חיסונים לכולם”.

מנגד, מומחה למחלות זיהומיות החבר בצוות לטיפול במגפות טען: “המנה השנייה היא רק בוסטר, וניתן לתת אותה גם אחרי ארבעה או חמישה שבועות. החיסון נותן הגנה פנומנלית כבר אחרי עשרה ימים”.

נימול בפה

בוועדה המתעדפת את החיסונים פנו לחברת פייזר העולמית וביקשו לקבל הבהרות על אחת מתופעות הלוואי שדווחו בישראל – שכוללת נימול באזור הפה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, עד לאמצע השבוע דווח על 19 אנשים שסבלו מהתופעה הזו, אך ההערכה היא שמאז הדיווח באמצע השבוע, ייתכן שהיו עוד עשרות שסבלו ממנה.

עד לפני כמה ימים דווח על 652 אנשים שסבלו מתופעות לוואי קלות ובהן כאבים, חולשה, סחרחורת וגם תופעות מקומיות כמו כאב או הגבלה בתנועה או תופעות נוירולוגיות כמו טשטוש ראייה.

התופעה שהטרידה את המומחים מישראל לא דווחה כאחת מתופעות הלוואי במחקר של פייזר, ולכן נעשה הבירור שבסופו נמסר מהחברה כי גם במדינות נוספות דיווחו על התופעה, שאין צורך בטיפול מיוחד ושהמתחסנים יכולים לקבל את המנה השנייה.

“מדובר על אנשים שדיווחו על תחושת נימול החל מכמה דקות ועד כמה שעות. להערכתי, מאז הדיווח שנמסר, המספר עלה לכ־100 אנשים”, אומר ד”ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באסותא אשדוד, ומראשי הוועדה המתעדפת את החיסונים.

ד”ר ברוש: “העברנו פנייה לפייזר והם אמרו שהם מסכימים שאין צורך בטיפול מיוחד ושהתופעה הזו לא שוללת מתן של מנת חיסון שנייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות