40 חיילים חרדים הוכנסו לבידוד עם מנות קרב – רק כי חייל השתעל

40 חיילים חרדים, חלקם נשואים ובעלי משפחות, הוחזקו לטענתם בבידוד "לאחר שחייל השתעל ויש חשש שנדבק בקורונה" • דובר צה"ל: "מדובר בעשרה חיילים עם תסמינים. הפלוגה נמצאת בריחוק חברתי עד שיגיעו תוצאות הבדיקות" • ישוחררו בשישי בבוקר
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"א / 01.01.2021 00:05

כ-40 חיילים חרדים העושים בטירונות בצריפין, חלקם נשואים ואף הורים לתינוקות, היו אמורים לצאת היום (חמישי) לחופשת שבת.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

אלא שלטענתם, כבר יומיים שהם מוחזקים בבידוד בבסיס, לאחר שאחד החיילים המשרת איתם השתעל – ויש חשש שנדבק בקורונה. מאחר והוא טרם ביצע בדיקה, עמיתיו הוחזקו בבידוד בעל כורחם.

איש התקשורת מנדי ריזל, שחשף את הפרשה: “הם סגורים במתחם צפוף וניזונים ממנות קרב. הם מתחננים מאז יום שלישי שהחייל יבצע בדיקה או שלחילופין יישלחו לבידוד בבתיהם. ככל הידוע, הוא טרם נבדק. לטענתם, גם בקשותיהם להיבדק כדי לוודא או לשלול שנדבקו – לא נענו”.

דובר צה”ל הגיב לטענות, כי לא מדובר בחייל אחד, אלא בעשרה חיילים בשתי מחלקות:

“בתחילת השבוע נמצאו שבעה חיילים בעלי תסמינים במחלקה אחת ועוד שלושה חיילים במחלקה שנייה של הפלוגה המדוברת. עשרת החיילים נשלחו לבידוד ביתי וביצעו בדיקת קורונה.

“כמשנה זהירות, שאר הפלוגה נמצאת בריחוק עד לקבלת תוצאות הבדיקות. עם קבלת התוצאות תבוצע הערכת מצב מחודשת. לחיילים ניתן מענה פיקודי ולוגיסטי מקיף והם ייבדקו ויידגמו ככל שיהיה צורך”.

לבסוף, בעקבות לחצים שהופעלו, החיילים קיבלו הודעה כי הם ישתחררו לשבת מחר (שישי) בשעה 6:00 בבוקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממממ
    01/01/2021 07:36
    חייל מהטירונות הנל
  1. בלבולי שכל, אני במחלקה המקבילה, הם אוהבים לבכות סתם, יש להם מעל 10 חולים, עם תסמינים קשים, הם לא שומרים על ההנחיות, זו בעייה שלהם בלבד!