פרופסור חזי לוי: “מדי יום נוספים 30 נפטרים חדשים ו-100 חולים קשים”

תמי גיל
|
ט"ז טבת התשפ"א / 31.12.2020 19:53
פרופסור חזי לוי אמר בתדרוך מיוחד נוכח העלייה במספרי החולים: “מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה” • אחוז המאומתים היום הוא הגבוה בשבועות האחרונים – 6.2%

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי אמר היום (חמישי) הדרוך לעיתונאים כי אזרחים צעירים ובריאים יוכלו להתחסן נגד נגיף הקורונה בחודש פברואר הקרוב.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

בתדרוך לעיתונאים אמר: “מדי יום נוספים 30 נפטרים חדשים ו-100 חולים קשים. אנחנו מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה – צמצום הלימוד, העובדים והתנועה”.

הוא הסביר: “אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי התחלואה וכל המדדים ואנחנו מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה. צעדים שפירושם החמרה. צמצום הלימודים, העובדים והתנועה – כל זה על מנת למנוע התקהלויות וסכנת הדבקה.

”אם אנחנו ממשיכים בקצב התחלואה הזה ולא מצליחים להוריד אותו – אנחנו נכפיל את מספר החולים כל שבועיים, נכפיל את הקשים כל 5-6 ימים ונגיע למצב אי ספיקה ולתמותה. לכן אנחנו חושבים שיכול להיות שאנחנו נצטרך להטיל עוד הגבלות. אנחנו ממתינים עוד זמן מה כדי לראות את ההשפעות של הסגר הזה, ואת זה נראה עוד כמה ימים”.

על פי הנתונים שהציג לוי, היו היום 6.2% חיוביים – השיעור הגבוה ביותר בשבועות האחרונים.

על מבצע החיסונים אמר פרופ’ לוי: “ישראל  היא האלופה בעולם במספר המחוסנים ליום למאה אנשים. עד כה חוסנו כ-800 אלף אזרחי ישראל. גם שלשום וגם אתמול 150 אלף. היום אנחנו באותו קצב אך המספרים הסופיים יתעדכנו מאוחר יותר. כ-33 מהאוכלוסייה שמעל גיל 60 חוסנה ומסך כלל המתחסנים כ-80 אחוזים מעל לגיל 60”.

לדבריו, “ככל שיגיעו יותר משלוחים נוכל לפתוח את החיסונים ליותר אוכלוסייה”.

הוא סיפר: “יש 257 תחנות חיסון שפרוסות במדינת ישראל, ומחר נפתח עוד 70 תחנות. אנחנו הולכים יותר ויותר לערים קטנות יותר בפריפריה ובמגזר הערבי”.

באשר למערכת החינוך סיפר מנכ”ל משרד הבריאות: “אנחנו רואים גם עלייה בקצב התחלואה בקרב מורים וגננות. אם השיעור של התחלואה בקרב הציבור הכללי נע בין 5 ל-7 אחוזים אז בקרב המורים שיעור המאומתים הוא גם בערך 6 אחוז. אחד הכלים לצמצם את התנועתיות של המשפחות, ההורים, התנועה ברחובות והתקהלות של תלמידים – זה מגבלות במערכת החינוך”.