רווח והצלה: מיליון חיסונים של מודרנה צפויים להגיע בשבוע הבא

החיסונים של 'מודרנה' היו אמורים להגיע לישראל רק במהלך חודש מרץ, אבל המשלוח הוקדם וצפוי לנחות בנתב"ג כבר בשבוע הבא • זו בשורה משמעותית אחרי ההערכות של משרד הבריאות על הפוגה בקצב החיסונים בעוד 10 ימים - למשך שבועיים • יאפשר חיסון של אוכלוסיות נוספות
חרדים 10
ט"ז טבת התשפ"א / 31.12.2020 15:29

לאור המחסור שהיה צפוי בחיסונים בעוד כשבוע וחצי: משלוח חיסונים של חברת ‘מודרנה’, שהיה אמור להגיע לישראל בחודש מרץ, כבר מוכן לשיגור וצפוי לנחות בארץ בשבוע הבא. כך מדווח יואב אבן בחדשות 12.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

המשמעות: ישראל תצליח להמשיך ולעמוד ביעד של 150 אלף מתחסנים חדשים מדי יום, זאת בנוסף לתחילת מתן המנות השניות של החיסונים של חברת ‘פייזר’.

אתמול פורסם ב’כאן חדשות’, כי ב-10 בינואר לא יהיו בקופות החולים חיסונים של חברת ‘פייזר’ נגד קורונה למתחסנים חדשים למשך כשבועיים, עד שיגיע משלוח החיסונים הבא בתחילת חודש פברואר – אז צפויים להגיע לישראל כשלושה מיליון חיסונים לפחות. בחודשים מארס ובאפריל צפוי להגיע מספר דומה של חיסונים.

מוקדם יותר הבוקר הבהיר מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, בראיון לרשת ב: “אנחנו מתחילים לתת את המנה השניה. תהיה הפוגה של כשבועיים, אבל אנחנו משתדלים מאוד להקדים את המשלוחים”.

הוא הסביר: “אנחנו התחלנו לפני הזמן המתוכנן ואנחנו פועלים בקצב מהיר מאוד, לכן אנחנו עושים ככל יכולתנו כדי להקדים את האספקה המתוכננת”.

המנכ”ל הוסיף: “אני לא בטוח שבסוף ינואר זה יפתח לציבור הכללי, יכול להיות שאז נפתח את זה לבני חמישים ומעלה, אבל יכול להיות שאז זה כבר יפתח בכלל, תלוי בקצב ההגעה”.

כעת, בשל הקדמת המשלוח של חברת ‘מודרנה’, מסתמן כי קצב ההתחסנות יישמר ובעוד כשבועיים מיליון מנות החיסון של חברת ‘מודרנה’ יתחילו להינתן לאזרחים.

בעקבות החשש מההאטה הצפי היה שכלל האזרחים יוכלו להתחיל לקבל את מנות החיסון הראשונות רק באמצע פברואר – אולם המצב ככל הנראה ישתנה כעת לטובה, עם הקדמת החיסונים של ‘מודרנה’.

השר יולי אדלשטיין אמר אמש בחדשות 12: “גם אם עכשיו נפסיק לחסן לשבועיים, אני לא בטוח שיש מדינה כלשהי שתעקוף את קצב ההתחסנות שלנו”.

נכון להבוקר 784,900 ישראלים כבר התחסנו לקורונה, מדובר על 7.4% מאוכלוסיית ישראל, נתון שממשיך להציב אותנו במקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש.

מנתונים שפרסם שר הבריאות יולי אדלשטיין עולה כי אמש חוסנו 150,622 בני אדם, ירידה קלה לעומת 152 אלף ביום שלישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות