האטה בחיסונים? תתכן תקופה קצרה שבה לא יחסנו מנה ראשונה

שר הבריאות יולי אדלשטיין מבהיר: ייתכן שבקופות החולים יעצרו את החיסונים למתחסנים ראשונים לתקופה קצרה • "גם אם עכשיו נפסיק לחסן לשבועיים, אני לא בטוח שיש מדינה כלשהי שתעקוף אותנו" • ומתי כלל האוכלוסיה תתחסן?
תמי גיל
ט"ז טבת התשפ"א / 30.12.2020 23:26

חשש מהאטה במבצע החיסונים: עקב האטה מסתמנת בהגעת משלוחי החיסונים של ‘פייזר’ נגד קורונה לישראל בתקופה הקרובה, ייתכן שבמהלך חודש ינואר יוגבל מספר האנשים שניתן יהיה לחסן ביממה אחת – מה שיפגע בקצב המרשים של מתחסנים עליו ישראל שומרת מאז החל המבצע.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

השאלה המרכזית היא האם ניתן יהיה להמשיך בקצב המתחסנים הזה, כשהמתחסנים הראשונים יצטרכו להגיע ולקבל את המנה השנייה של החיסון? כנראה שלא ניתן יהיה לשמור על אותו קצב – לפחות בתחילתו של המבצע, זאת עקב האטה בהגעת המשלוחים .

לפי ההערכה כעת, מ-10 בינואר ועד תחילת פברואר, ניתן יהיה לחסן עד 200 אלף איש ביום: זהו עדיין נתון גבוה למדי, אך כזה שמורכב מ-150 אלף מתחסנים שמקבלים את המנה השנייה של החיסון ו-50 אלף שיגיעו לקבל את המנה הראשונה.

ומתי כלל האוכלוסייה תוכל להתחסן? זה יקרה ככל הנראה רק בעוד כחודש וחצי, באמצע פברואר – מועד מאוחר הרבה יותר מכפי שסברו בתחילה.

בריאיון למהדורה המרכזית של חדשות 12, אמר הערב (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין, שלא צפוי מחסור בחיסונים: “אין שום חור בקבלת החיסונים של ינואר. לפי המצב הנוכחי, לפי ההסכמים עם החברות, אנחנו צפויים לקבל עוד מיליוני חיסונים בחודשיים הקרובים”.

אדלשטיין אמר שבמשרד הבריאות מבקשים להקדים את קבלת חלק מהמשלוחים של ‘פייזר’ מפברואר לינואר אך הבהיר ש”תמיד יהיו לנו כאן במקרר מספיק חיסונים”.

לדבריו, “גם אם עכשיו נפסיק לחסן לשבועיים, אני לא בטוח שיש מדינה כלשהי שתעקוף את קצב ההתחסנות שלנו”.

שר הבריאות הבהיר שלחיסון השני לא יהיה מחסור בשום שלב.

עם זאת, ייתכן שתהיה תקופה קצרה שבה לא יינתנו חיסונים למתחסנים ראשונים, זאת כדי להשלים את הליך החיסון בקרב מי שקיבלו כבר את המנה הראשונה: “יכול להיות שבקופות החולים יקבעו בחלק מהזמן שקובעים תור רק לחיסון שני”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות