הליכוד ביטל הפריימריז • נתניהו יקבל 6 שריונים: ‘נשיג 40 מנדטים’

ועדת החוקה של הליכוד אישרה את ביטול הפריימריז והגשת הרשימה שנבחרה לפני שנתיים גם בבחירות לכנסת ה-24 • נתניהו יוכל לשבץ שישה מועמדים עד המקום ה-40 • ההחלטה תעבור עכשיו לאישור מזכירות הליכוד • בין המועמדים: ראש העיר מודיעין חיים ביבס ואורלי לוי-אבקסיס
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"א / 30.12.2020 19:59

ועדת החוקה של הליכוד אישרה הערב (רביעי) את ההצעה לבטל את  הפריימריז במפלגה, גם לקראת הבחירות לכנסת ה-24.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

בנוסף אושרו לראש הממשלה בנימין נתניהו חמישה שריונים בהם יוכל להציב חמישה מועמדים מטעמו, כדי לחזק את רשימת הליכוד, במיוחד על רקע עריקת מחנה סער.

ההחלטה תעבור עכשיו לאישור מזכירות הליכוד.

‏על פי ההחלטה, לראש הממשלה יישמרו חמישה שריונים במקומות הבאים: אחד מהם בעשירייה הראשונה (מקום 5 – אם תגיע אישיות בכירה מחוץ לליכוד, ומקום 10 – עבור מועמד מתוך הליכוד),  והמקומות 39,36,28,26 ו-40.

במהלך הדיון בוועדת החוקה של הליכוד סימן נתניהו את היעד לבחירות הבאות ואמר כי המפלגה תשיג 40 מנדטים, תוך שהוא מציין: “נפתחו לנו הזדמנויות חדשות במגזר הערבי”. 

בליכוד הגיבו להחלטת ועדת החוקה של המפלגה לאשר את בקשת ראש הממשלה לביטול הפריימריז ולשיריונים נוספים: “ניצחון מוחץ לראש הממשלה נתניהו לביטול הפריימריז ול-6 שיריונים עד המקום ה-40. אנחנו ממשיכים במבצע החיסונים הענק שיאפשר את פתיחת הכלכלה והוצאת ישראל ראשונה בעולם ממשבר הקורונה”.

הפעם האחרונה שבה נערכו בחירות פנימיות בליכוד הייתה לפני שנתיים, לקראת סבב הבחירות הראשון באפריל 2019. מאז התמודד הליכוד עם רשימה כמעט זהה במשך שלוש מערכות הבחירות שהתקיימו.

הנימוקים שהוצגו לביטול הפריימריז הן העובדה שישראל מצויה בסגר שמונע את ההיערכות, ולא ברור כמה זמן הוא יימשך – וחיסכון בכספי המפלגה לקראת מערכת הבחירות.

לפי שעה עלה שמו של ראש העיר מודיעין חיים ביבס כמי שעשוי לקבל את השיריון הראשון.

גם בת דודתו של ביבס, השרה אורלי לוי-אבקסיס, שבבחירות הקודמות התמודדה ברשימת מרצ-גשר-העבודה, מועמדת לקבל שיריון. עם זאת, המועמדות שלה מעוררת התנגדות בליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות