עוד מכה לבני גנץ: גבי אשכנזי פורש ומותיר אותו להתרסק לבד בבחירות

שר החוץ גבי אשכנזי עוזב את מפלגתו של בני גנץ ולוקח ''פסק זמן'' כדי לחשוב על המשך דרכו הפוליטית • גנץ: "סייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"א / 30.12.2020 15:44

שר החוץ גבי אשכנזי הודיע בצהריים (רביעי) על החלטתו לפרוש ממפלגת כחול לבן ולא להתמודד במסגרתה בבחירות לכנסת ה-24.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן כתב אשכנזי כי הוא פורש מהמפלגה “ברגשות מעורבים וראש מורם. לא סוד שהיו בינינו גם מחלוקות ואי הסכמות. אך תמיד ידענו לפתור אותן בשיח ישיר תוך שמירה על כבוד הדדי ומאחורי דלתיים סגורות. כעת, אני לוקח פסק זמן לחשוב על המשך דרכי״.

בהודעה רשמית שפרסם אשכנזי הוא אמר: “כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי – בחרתי לקחת את הסיכון עליי”.

אשכנזי גאה במאמציו לסיכול החלת הריבונות: ”שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות”.

הוא הוסיף: ”החלטתי כאמור, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש. הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות”.

שר הביטחון ויו”ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב: “אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות והערכתי אליו רבה.

”גבי החזיר את משרד החוץ למקומו הטבעי כמשרד מוביל ומשפיע אחרי שנים של הפקרה, וסייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה באזור, ואני בטוח שעוד יתרום רבות לציבוריות בישראל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות