סקר 103: מה יקרה אם כל סיעות השמאל יתאחדו תחת יאיר לפיד?

רשימה מאוחדת שתכלול את יש עתיד, הישראלים, מרצ ועופר שלח תתמקם כמפלגה השנייה בגודלה ותהווה אלטרנטיבה שלטונית עם 25 מנדטים • כחול לבן עם 4 מנדטים בלבד • ונתניהו לא יכול להקים ממשלה
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"א / 30.12.2020 10:22

גוש השמאל מתארגן מחדש: לאחר שלגוש הימין הצטרפה מפלגת ‘תקווה חדשה’ בראשות גדעון סער, כעת גוש השמאל נערך לקראת הבחירות הרביעיות.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

ח”כ עפר שלח, מי שהיה יד ימינו של יאיר לפיד, הודיע כי בכוונתו לרוץ כמפלגה עצמאית בבחירות הקרובות, ואתמול הפתיע ראש עיריית תל אביב רון חולדאי עם הכרזתו על הקמת מפלגת ‘הישראלים’.

כיצד ישפיעו המפלגות החדשות על תמונת הגושים?

סקר מיוחד שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס עבור ‘שבע-תשע’ ב-103fm חושף כי לאחר הודעתו של חולדאי על הקמת מפלגה חדשה, הליכוד שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר עם 26 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער לא מצליחה להתרומם וזוכה ל-17 מנדטים, ובמקום השלישי ממוקמת מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט עם 13 מנדטים.

יש עתיד שמנסה להוות אלטרנטיבה שלטונית בגוש המרכז-שמאל יורדת ל-12 מנדטים ומוצאת עצמה מחוץ לשלישייה הפותחת.

הרשימה המשותפת אף היא וזוכה ל-12 מנדטים בלבד, בעוד מפלגת הישראלים בראשות חולדאי ואבי ניסנקורן צוברת מומנטום וזוכה ל-8 מנדטים.

ש”ס וישראל ביתנו אף הן עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים ובתחתית הרשימה מרצ עם 5 מנדטים.

כחול לבן שהייתה בבחירות באחרונות המפלגה שזכתה למספר המנדטים הרב ביותר, מגרדת בקושי רב את אחוז החסימה ועומדת על 4 מנדטים בלבד וספק אם תשרוד לאחר הבחירות.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות עוצמה יהודית, העבודה, הרשימה בראשות עופר שלח, גשר והבית היהודי.

מבחינת הגושים, גוש הימין הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות וימינה זוכה ל-54 מנדטים בלבד ורחוק מאוד ממספר המנדטים הדרוש להקמת הממשלה.

מנגד, גוש ה’לא נתניהו’ הכולל את תקווה חדשה, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן ומרצ זוכה ל-66 מנדטים.

השמאל מתגבש? הימין מתחזק

הסקר בחן את האפשרות שתוקם רשימה מאוחדת בגוש המרכז-שמאל אשר תכלול את יש עתיד, הישראלים, מרצ ועופר שלח.

במקרה זה, הליכוד יתחזק במנדט ל-27, הרשימה המאוחדת תתמקם במקום ה-2 עם 25 מנדטים ותקווה חדשה תרד ל-16 מנדטים.

ימינה תתחזק אף היא ותזכה ל-14 מנדטים, הרשימה המשותפת תרד ל-11 מנדטים. לעומת זאת, המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו וכחול לבן לא יושפעו כלל מהקמת הרשימה המאוחדת.

אם אכן תוקם רשימה מאוחדת, גוש הימין הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות וימינה יעלה בשני מנדטים ויעמוד על 56, בעוד גוש ‘לא נתניהו’ ירד ב-2 מנדטים ויזכה ל-64.

שאלה נוספת שבחן הסקר בחנה את התמיכה בהידוק הסגר הנוכחי, ונמצא כי הציבור חלוק בדעתו כמעט באופן שווה. 48 אחוזים תומכים בהידוק, בעוד 46 אחוזים מתנגדים לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר לפיד
    31/12/2020 03:58
    מתבלבל
  1. כל עוד שיאיר לפיד לא ילך לפסיכיאטר מומחה ומנוסה אין על מה לדבר