חולדאי לשמאל: כה מיואשים שסער ואלקין מייצגים את הערכים שלכם?

תקף את נתניהו: "התרגלנו לממשלה מטורללת שאינה יודעת לנהל שום דבר. הכי גרוע זה להתרגל ולהתייאש. אפשר להפסיק את הייאוש. עשיתי את זה בתל אביב" • "סער ואלקין או בנט וסמוטריץ' לא מייצגים את הערכים שלכם. יש לכם בית" • ניסנקורן: "הזמן שכל המדינה תהנה מהמנהיגות שלך"
אריה ריבקינד
י"ד טבת התשפ"א / 29.12.2020 21:13

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הכריז הערב (שלישי) על כניסתו לפוליטיקה הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה – ‘הישראלים’ – יחד עם שר המשפטים שפרש מכחול לבן, אבי ניסנקורן.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

“אתם יודעים מה הבעיה? שהתרגלנו! התרגלנו לממשלה מטורללת שלא יודעת לנהל שום דבר, שהקורונה עשתה ממנה ומאיתנו צחוק”, תקף חולדאי את הממשלה  בפתח דבריו.

“הכי גרוע זה להתרגל, להוריד את הראש, לוותר, להתייאש. אני מסרב להתרגל. הכי גרוע זה להתרגל.

“אני אומר לכם היום, לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לשיסוי, לשנאת חינם, לאיום מתמיד על רשויות החוק, ופגיעה בדמוקרטיה ובבית המשפט העליון. לא נתרגל למיליון מובטלים ולעשרות אלפי עסקים קורסים”.

חולדאי הוסיף: “החלטתי שאינני יכול לעמוד עוד מנגד. אזרחי ישראל, באתי לכאן להודיע על הקמת מפלגה חדשה. הערב אני עומד פה לפניכם – אפשר להפסיק את הייאוש. עשיתי את זה בתל אביב, ואני יודע איך אפשר לעשות את זה במדינה. כולנו צריכים להרים את הראש בגאווה. אפשר לנהל את ישראל אחרת וצריך לנהל אותה אחרת”.

חולדאי המשיך: “הבחירות האלה הן גם על ערכים. סער ואלקין או בנט וסמוטריץ’ לא מייצגים את הערכים שלכם. יש לכם בית – מפלגת הישראלים. אצלי הכל ברור, לא ליד, לא כמעט ולא בערך. אקים קואליציה רחבה שמייצגת את הציבור הרחב כולו. שמירה על הדמוקרטיה זה אנחנו, בניית 20 חדרי מיון בפריפריה, התאמת החופשים של התלמידים להורים זה אנחנו, דאגה לבעלי העסקים ולעצמאים זה אנחנו, שמירה על התרבות ועל אנשיה זה אנחנו, רוב יהודי ברור תוך הבטחת עוצמתה הביטחונית של ישראל זה אנחנו”.

לדבריו, “סער, בנט, ליברמן ומנהיגי הליכוד הם חברים ואחים שלנו, אבל הם אחראים על המצב. אנחנו הישראלים צריכים להתחיל להוביל ולהפסיק לפחד”.

אחריו נאם שר המשפטים אבי ניסנקורן: “הגיע הזמן שכל המדינה תהנה מהמנהיגות שלך. המדינה נמצאת בצומת דרכים קריטי. נאבקתי נגד ניסיונית לערב שיקולים אישיים בהחלטות בקנה מידה לאומי, החלטות שנוגעות לחיים של כל אזרח ואזרחית”.

ניסנקורן הוסיף: “הסיפור פה הוא של ערכים, ולא בריחה מאחריות. אנחנו עומדים בשיאו של המאבק על החברה, הכלכלה והמדינה. נקדם כלכלה חברתית מול כלכלת הוגנות. מפלגה שלא חוששת מעמדה מוצקה גם בנושאים ביטחוניים. רבים יבואו בעקבותינו”.

מהליכוד נמסר בתגובה: “אנחנו מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות