“משאירה צילומים נדירים”: הצלמת מירי צחי ע”ה נפטרה לאחר מחלה קשה

הצלמת, שתיעדה את ההתיישבות ביו"ש, נפטרה לאחר מאבק בסרטן • תצלומיה פורסמו בקביעות בעיתונות החרדית • נתניהו: "היה לה כישרון יוצא מן הכלל ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים, שרבים אחרים לא הצליחו לתעד לפניה"
אבי כץ
י"ד טבת התשפ"א / 29.12.2020 12:05

צלמת העיתונות מירי צחי ע”ה נפטרה הבוקר (שלישי) בגיל 66, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

בשבועות האחרונים אושפזה צחי בבית החולים בשל הידרדרות במצבה הרפואי.

מירי הייתה צלמת הבית של ‘מקור ראשון’, וצילומיה פורסמו שנים רבות גם בעיתונות החרדית.

היא הוציאה שני ספרים: קטיף: תשעה ימים באב – תמונות מאבק בהוצאת מקור ראשון, ואדמה בלב אדם בהוצאת ספרים בית אל.

“להיות צלמת אישה”, אמרה בעבר לעיתון בשבע, “זו פריווילגיה. בניגוד לצלמים אחרים, אני כמעט לא נתקלת בעוינות מצד הקולגות ומצד המצולמים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: “אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתה וחבריה הרבים של הצלמת הנפלאה מירי צחי ז״ל, שהלכה לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. למירי היה כישרון יוצא מן הכלל ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים, שרבים אחרים לא הצליחו לתעד לפניה. יהי זכרה ברוך”.

יו”ר מפלגת ימינה נפתלי בנט: ”מירי צחי, צלמת עיתונאות, אידיאליסטית, עם לב ענק, הלכה לעולמה. מירי ז״ל היתה נשמה מיוחדת. לצד מקצוענות ברמה הכי גבוהה, היא היתה אדם טוב לב, שסייע ללא הרף לאחרים. היא לא היתה אוביקטיבית. היא נלחמה למען שלמות ארץ ישראל. היא חיפשה את הטוב שבאדם, גם דרך העדשה. יהי זכרך ברוך”.

ח”כ איילת שקד אמרה: “בשורה קשה הבוקר על לכתה של מירי צחי ז״ל, צלמת ההתיישבות. מירי ליוותה את עם ישראל בשעות הכי קשות שלו אך גם בשעות הכי יפות שלו. מצלמה ביד אחת, חיבוק בשנייה ולב ענק באמצע. מירי משאירה לנו צילומים נדירים, תזכורת כואבת ומצמיחה להתנתקות ולחבלי ההתיישבות המתחדשת”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’  ספד: ”את מירי צחי ז”ל הכרתי לראשונה לפני 28 שנה, כשלמדתי עם אדם בנה בישיבה התיכונית (ישל”צ). אז היא היתה שם בשבילנו עם צלחת מרק טובה… מאז היא היתה שם בכל מקום וליוותה אותנו כמו צל שהולך איתך תמיד בכל שנות וגלגולי המאבק על ישוב הארץ. מותה הוא אבדן גדול”.

העיתונאי עמית סגל: “מירי צחי איננה. הצלמת החרוצה שהצליחה להיות בכל מקום, בשמלה ארוכה ועם עדשה אחרת ולתפוס מראות שהיו שם, ואיש חוץ ממנה לא הבחין בהם. יהי זכרה ברוך”.

הותירה אחריה חמישה ילדים.

הלוויתה תתקיים היום בשעה 16:00, בבית העלמין בתקוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות