ישראל נכנסה לסגר שלישי: אלו הכבישים בהם יוצבו המחסומים

חיים טוויל
|
י"ב טבת התשפ"א / 27.12.2020 18:29
החל מהערב מוגבלת היציאה מהבית ל-1,000 מטרים • מערכת החינוך תפעל במלואה • השר אדלשטיין: “לצערי לא כל אחד נוהג באחריות. ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות – דבר שוודאי יאריך את הסגר”

מדינת ישראל נכנסה הערב (ראשון) בשעה 17:00 לסגר שלישי – והחל מהערב מוגבלת היציאה מהבית ל-1,000 מטרים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

לפי החלטת הממשלה, הסגר ייארך שבועיים, אך ייתכן כי הוא יוארך ויימשך שלושה או ארבעה שבועות, במידה והתחלואה לא תרד.

במהלך הסגר תיאסר היציאה ממקום המגורים מעבר ל-1,000 מטר, למעט מקרים חריגים, ביניהם יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית – בכפוף למגבלת ההתקהלות.

הלימודים במהלך הסגר יתקיימו כפי שהיה נהוג בשבועות האחרונים בכל מוסדות החינוך, לאחר שוועדת החינוך של הכנסת הורתה שגם כיתת ה’-י’ ילמדו במתכונת של יתר הכיתות.

ענף המסחר ייסגר למעט חנויות המוכרות מזון, מוצרי היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.

התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת מורחבת, כפי שפעלה בימים האחרונים. תפוסת הנוסעים באוטובוסים תצומצם ל-50%, בעוד שהיקף השירות בתחבורה הציבורית, ימשיך לפעול במלואו ויכלול תגבורים בקווים בעלי ביקוש גבוה.

רכבת ישראל תמשיך לפעול כפי שפעלה בחודשים האחרונים, בימי ראשון עד חמישי, בין השעות 05:00 בבוקר ועד ל-21:00 בלילה, בתפוסה של 50%, תוך רכישה מראש של שובר הנסיעה.

כ-6,000 שוטרים ולמעלה מ-300 מחסומים ישתתפו באכיפת הסגר השלישי. הפגנות יותרו גם מחוץ למגבלת הקילומטר, תחת מגבלות שמירת המרחק של שני מטרים מאדם לאדם.

המשטרה פרסמה היום את רשימת הכבישים שבהם יוצבו מחסומים לאכיפת הסגר:

בצפון – מחסומים יוצבו בכביש 70 צומת אחיהוד, כביש 65 מחלף נטופה, כביש 65 צומת מנחת מגידו, כביש 65 צומת נחל חדרה.

במרכז – כביש 2 מחלף ינאי, כביש 1 מחלף חמד, כביש 431 מחלף ראשונים, כביש 5 מחלף גלילות.

בדרום – כביש 4 מחלף אשדוד, כביש 25 צומת גילת, כביש 25 צומת ערוער, כביש 90 צומת יוטבתה.

מוקדם יותר היום ערך ממונה הקורונה, פרופ’ נחמן אש, תדרוך בו הבהיר כי התחלואה בקורונה צפויה לעלות בימים הקרובים וכי רק בעוד שבועיים ניתן יהיה לראות ירידה בהשפעת הסגר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר לפני הכניסה לסגר:

“אנחנו נכנסים לסגר. זה דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאיתנו. לצערי לא כל אחד נוהג באחריות. ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות – דבר שוודאי יאריך את הסגר.

“אבל אני סומך עליכם, אזרחי ישראל. אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה”.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי הנחה היום את מנהלי קופות החולים, בתי החולים והמרכזים הרפואיים הגריאטריים להיערך לעומס תחלואה משמעותי בימים ובשבועות הקרובים, שעשוי למתוח חלק מהמערכת לקצה גבול היכולת.

במכתב ששלח כתב פרופ’ לוי כי על בסיס התחזיות שהוצגו בימים האחרונים, אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-300-200 חולים קשים או מונשמים או קריטיים.