לא התקבל אישור של היועמ”ש: זו הסיבה שנתניהו דורש לבטל האישום

אריה ריבקינד
|
י"ב טבת התשפ"א / 27.12.2020 17:52
סנגוריו של ראש הממשלה טוענים בבקשה: חוק יסוד הממשלה קובע שאי אפשר לפתוח בחקירה פלילית של ראש ממשלה מכהן, אלא לאחר קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (ראשון) בקשה לביטול כתב האישום נגדו.

 

זאת, לטענתם, לאחר שהתברר כי לא התקבל אישור של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת החקירות נגדו.

בפנייתם לבית המשפט המחוזי בירושלים כותבים עורכי הדין, כי סעיף 17 לחוק יסוד הממשלה קובע שאי אפשר לפתוח בחקירה פלילית הנוגעת לראש ממשלה מכהן, אלא לאחר קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה.

לדבריהם, אישורו הרשמי של מנדלבליט לחקירה ניתן בשלב שכבר בוצעו פעולות חקירה של ממש, ולכן מדובר בפגם המחייב את ביטול כתב האישום.

“זו דרישה חוקתית ומשמעות הפרתה שחקירת ראש הממשלה נפתחה בניגוד לדין”, כותבים הסנגורים.

לדבריהם, כבר חודשים ארוכים שהם דורשים שהפרקליטות תציג להם את האישורים שנתן להם היועמ”ש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה – אך היא מתחמקת מלהציג אותם.

המשמעות: רשויות האכיפה פתחו בחקירה נגד ראש ממשלה מכהן – בניגוד לדין ולחוק יסוד הממשלה, ולכן על פי החוק שיש לבטל את כתב האישום.

טענות אלה הועלו מטעם הסניגורים עוד קודם, והפרקליטות השיבה כי כל החקירות התנהלו כנדרש ואישורי היועץ לפתיחה בחקירות ראש הממשלה ניתנו כדין.

עוד טענו בפרקליטות, כי במסגרת ישיבות מסודרות שנערכו עם גורמי האכיפה פורטו מועדי החקירות ועוד הגיבו ואמרו שהדברים קיבלו ביטוי פומבי בזמן אמת.