הרב יצחק יוסף התנצל על הזלזול ברבנים בוגרי ‘הסדר’: ‘מוקיר ומעריך’

הרב יצחק יוסף יצא אמש בשיערו נגד בוגרי ישיבות ההסדר - כשאמר: "רב עיר בראש ובראשונה צריך להיות בקיא בהלכה. לא קצין ביטחון של איזה עיר או שלמד בישיבת הסדר" • בצלאל סמוטריץ' הגיב: "נמשיך לכבד את הרב יצחק יוסף, אבל אנחנו ממש לא זקוקים לציונים ממנו"
יוסף גרינבוים
י"ב טבת התשפ"א / 27.12.2020 14:46

הגר”י יוסף התנצל בצהריים (ראשון) על הדברים שאמר אמש בשיעורו השבועי על רבנים בוגרי ישיבות ההסדר.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

מטעמו של הרב נמסר: “הראשון לציון מוקיר ומעריך את תלמידי ישיבות ההסדר ואת תורתם, עומד בקשר תורני רציף עם רבים מהם בשיעורי תורה ובמו״מ הלכתי ומתנצל אם דבריו הובנו שלא כראוי.

“הראשון לציון עמד בדבריו על הצורך של תלמידי חכמים הבאים לכהן בתפקיד רבני עיר ללון בעומקה של הלכה, לצורך כך יש להשקיע מעבר לשנות הלימוד בישיבה מספר שנים ללימוד הלכה לעומקה. הדבר נכון לגבי כל ישיבה מכל סוג וגם לגבי ישיבות הסדר”.

בשיעורו אמש אמר הרב יצחק יוסף: “רב עיר בראש ובראשונה צריך להיות בקיא בהלכה. לא קצין ביטחון של איזה עיר או שלמד בישיבת הסדר. מה שצריך להיות רב עיר זה אדם שלן באוהלה של תורה. מאוהלה של תורה שילך לרבנות לזכות את הרבים ולהגדיל תורה ולהאדירה”.

ח”כ סמוטריץ’ הגיב על כך בטוויטר: “עולם התורה הדתי לאומי, על כלל אגפיו, מגדל תלמידי חכמים שלא נופלים, ובמקרים רבים עולים על מקביליהם בעולם החרדי – בבקיאות ובעיון בכל מקצועות התורה, ובנוסף לכך בחיבור להוויה הישראלית, בקידוש שם שמים, ובמבט שיודע לכוון עין של מטה כנגד עין של מעלה ולראות בשוב השם ציון”.

הוא הוסיף: “תלמידי החכמים שלנו הם תלמידי חכמים של ארץ ישראל שאוחזים בנעם, ולא במקל חובלים כמו תלמידי החכמים של בבל. יש לנו כבוד גדול לעולם התורה החרדי. אנחנו יודעים לראות את מעלותיו הטובות, ודווקא משום כך יש לנו כאב לב גדול על זלזול של חלק ממנו בתלמידי החכמים שלנו”.

סמוטריץ’ הדגיש: “נמשיך לכבד את הרב יוסף, אבל אנחנו ממש לא זקוקים להכרה או לציונים ממנו. נתפלל שיזכהו השם לשוב בתשובה שלמה על ביזוי כבוד התורה ויזכהו לעלות למעלת תלמידי החכמים של ארץ ישראל שדרכיהם דרכי נעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מאמין לו, נתפס ומנסה להתחמק
    27/12/2020 23:23
    יואב
  1. חי על חשבון המדינה ובועט בה בו זמנית.