14 שנות מאסר נגזרו על המלמד האכזר מ’חיידר הזוועות’ בת”א

ארבע וחצי שנים אחרי: בית המשפט המחוזי בת"א גזר על אברהם מרדכי רוזנפלד, המלמד האכזר מחיידר בעלזא בתל אביב עונש חמור - לאחר שהורשע בביצוע עבירות חמורות, התעללות ואלימות חמורה ב-18 ילדים בגילאי 7-8 • התעלל בילדים, פיסית ונפשית, תוך שהוא תוקף באופן יומיומי
חיים טוויל
י"ב טבת התשפ"א / 27.12.2020 14:13

ארבע וחצי שנים לאחר התפוצצות הפרשה ב’חיידר הזוועות’: בית המשפט המחוזי בתל אביב, בהרכב של השופט גלעד נויטל, גזר היום (ראשון) 14 שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי על אברהם מרדכי רוזנפלד – מי ששימש מורה בתלמוד תורה ‘בעלזא’ בתל אביב, לאחר שהורשע בביצוע עבירות חמורות, התעללות ואלימות חמורה ב-18 קטינים בגילאי 7-8.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

כמו כן נגזר על הנאשם לשלם סך של 20 אלף שקלים לשישה מתוך הנפגעים, וסך של 10,000 ש”ח לשישה נפגעים אחרים. לנפגע אחד ישלם הנאשם סך של 5,000 ש”ח.

הפרקליטות הגיבה על גזר הדין: ביהמ”ש גזר היום את עונשו של הנאשם שהורשע בין היתר בריבוי עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי ומעשים חמורים. גזר דין מפרט שורה ארוכה של מקרים בהם הנאשם ניצל את מעמדו כמורה ומחנך ופגע פיזית, נפשית ומעשים חמורים בילדים רכים בני 7 עליהם היה אחראי. “העונש שהטיל בית המשפט מגלם את חומרת מעשיו של הנאשם ומשקף את ההגנה שעלינו כחברה להעניק לילדים וחסרי ישע”.

כתב חרדים 10 מציין, כי רוזנפלד יושב במעצר מאז נעצר בפרשה בחודש אוגוסט 2016.

הנאשם, חסיד בעלזא, הורשע לפני יותר משנה – בסוף חודש תשרי תש”פ – בריבוי עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי, תקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת לחבלה ומעשים חמורים מתחת לגיל 16 בניגוד להסכמתו, ועבירה של התעללות בבעל חיים.

הנאשם זוכה מחמת הספק מעבירה של מעשה חמור במיוחד ובמקום עבירה נוספת של מעשה חמור במיוחד, הרשיע בית המשפט בעבירה של מעשה חמור.

על פי הכרעת הדין, הנאשם שימש כמורם ורבם של הקטינים ואחראי על בריאותם וחינוכם של שלומם בעת שהיו בני 7 שנים לערך ולמדו בכיתה ג’.

החל משנת 2003 ועד 2010 הפעיל הנאשם במספר רב של הזדמנויות ועל בסיס יומיומי ושיטתי אלימות פיזית ונפשית שאופיינה באכזריות, בהשפלה ובהטלת אימה תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשם לתלמידים.

לפי הכרעת הדין, המעשים של הנאשם עולים כדי התעללות גופנית ונפשית בקטינים עקב הצטברותם, התמשכותם, חומרתם ואופיים.

כמו כן, במהלך התקופה, במספר הזדמנויות רב, בתלמוד תורה, התעלל הנאשם בקטינים, פיסית, נפשית ומעשים חמורים בכך שתקף אותם באופן יומיומי, וגרם להם לחבלות גופניות ונפשיות, ביצע בהם מעשים חמורים לצורך גירוי, סיפוק או ביזוי שאופיינו באכזריות, השפלה והטלת אימה, והכול תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשם לתלמידיו הקטינים.

בנוסף הרשיע בית המשפט את הנאשם בכך שבמהלך שנת 2006 בכיתה, ולעיני קטינים ששהו בה באותה עת, התעלל בחתול אשר נכנס לכיתה, התאכזר וגרם סבל חמור לחתול, בכך שדחף את החתול מאדן החלון וגרם למותו.

בית המשפט קבע אז: “אני מקבל את ראיות התביעה ובהן העדויות המהימנות של עדי התביעה, לרבות ובעיקר עדותם המהימנה של התלמידים-המתלוננים, ודוחה את גירסתם הבלתי מהימנה של הנאשם ושל עדי ההגנה”, “אדגיש: זיכויו של הנאשם מהעבירות שפורטו לעיל, נובע מספק סביר שעולה מתוכן הדברים כפשוטם בעדויות הרלבנטיות כשלעצמן (וכן באישום 21 חסוי) ואינו גורע מאמינות עדי התביעה שהעידו באותם אישומים עדות מהימנה”.

בנוסף קבע בית המשפט : ..לכך יש להוסיף, את מערכת היחסים שבין הנאשם (רב ומורה) לתלמידיו – הילדים, קטינים בני כ-7 שנים בלבד, שבה מצויים פערים כוחות משמעתיים; הנאשם נמצא בעמדת כוח ומרות כלפיהם, כשתלמידים – הילדים אין כל יכולת להגן על עצמם מאלימותו הקשה, האכזרית והנמשכת, וממעשיו המגונים בהם, של הנאשם. מצבם של הילדים – המתלוננים היה רגיש ופגיע אפוא אף יותר, וההתעללות בהם מצדו של הנאשם, עוצמתית אף יותר”.

את התיק ניהלו עורכות הדין שלי קוטין ולבנת מלמד מפרקליטות מחוז תל אביב פלילי.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החטא ועונשו
    27/12/2020 14:57
    מצפה לישועה
  1. בעזרת ה’ יסבול בכלא פי מליון ממה שעשה,
    סומך על האסירים שיתעללו בו כמו שצריך.

    • אבי   27/12/2020 17:18

      היר רב ומחנך מצויין, הכל שקר וכזב

  2. עונש קל מדי
    27/12/2020 15:34
    אמא
  3. היה אמור להירקב בכלא גם 30 שנה. נבלה

  4. אל תדאגו... בעוד שנה שנתיים פרוש או גפני או ליצמן או פינדרוס ושות'...
    27/12/2020 19:12
    זאב
  5. אל תדאגו… בעוד שנה שנתיים פרוש או גפני או ליצמן או פינדרוס ושות’ יציעו לערוב לו כדי לאפשר לו להשתתף בחתונת בתו המסכנה. את הקרבמות הם ישכחו… כמו שהם עושים תמיד… הם והרבנים שלהם…

  6. מפחיד
    27/12/2020 20:26
    אנש
  7. אמהלה ככה להתעלל לא יפה ולא מוצדק!