החרדים שוב אשמים? בכיר במשרד החינוך: הזינוק בתחלואה בישיבות ובפנימיות

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, תקף את ההחלטה לסגור את הלימודים בכתות ה' עד י' - וסיפר: "קיבלתי איומים ושיחות הפחדה" • "אין שום סיבה שילדי ה' עד י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות"
תמי גיל
י"ב טבת התשפ"א / 27.12.2020 11:54

ח”כ רם שפע, יו”ר ועדת החינוך, התרבות והספורט טען הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הוועדה העוסקת בתקנות הקורונה לקראת הסגר השלישי –  כי קיבל איומים ושיחות הפחדה לפני הישיבה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

“בסוף השבוע האחרון הממשלה קיבלה החלטה על סגר שלישי ואחת המשמעויות שלו היא סגירה מסוימת של מערכת החינוך”, אמר שפע. “ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור, על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה. אני שמח שמשרד החינוך והממשלה הבינו שלפחות את הגנים ישאירו, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק ואין שום סיבה שילדי ה’ עד י’ יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות. השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה – אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לה’ עד י'”.

ח”כ שפע סיפר כי קיבל איומים שיחות הפחדה מגופים מסוימים, לבל יגרום לפתיחת מערכת החינוך.

לדבריו, הילדים שנמצאים בבית מול הזום במשך יום שלם, משלמים מחיר כבד מדי – ללא סיבה.

אריה מור, סמנכ”ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך, ציין בדיון כי עיקר התחלואה כרגע היא במגזר החינוך החרדי.

“כפי שתיארנו, עיקר העלייה בתחלואה היא בישיבות ובפנימיות במגזר החרדי. יש התייצבות במגזר הכללי בשבועיים האחרונים, זוהי תמונת המצב. 528 גני ילדים סגורים בגלל תחלואה נקודתית; רוב הגנים עם חולה אחד, ועוד 21 גנים עם שני חולים ומעלה. עיקר האירועים החריגים הם במגזר החרדי בישיבות – חלקם במוסדות חינוך מפוקחים וחלקם במוסדות חינוך לא מפוקחים”, אמר מור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות