מאיר פרוש הציע להיות ערב לשחרורו לחופשה של “אלים וסדיסט”

סגן שר החינוך ביקש לערוב לעבריין המרצה עונש מאסר של שבע שנים, בגין שורה של מעשים חמורים במיוחד ומעשי אלימות סדיסטיים כלפי אשתו • בית המשפט דחה את בקשת האסיר לחופשה בשל מסוכנותו הגבוהה • לשכת פרוש: "קיבל מכתב שנגע ללבו מבנו של הנאשם שחוגג בר מצווה"
חרדים 10
י"ב טבת התשפ"א / 27.12.2020 10:28

סגן שר החינוך מאיר פרוש ביקש להיות ערב לחופשה מהכלא של עבריין שביצע מעשים חמורים במיוחד ומזעזעים כלפי אשתו. כך מדווחים הבוקר (ראשון) יהושע (ג’וש) בריינר ובר פלג ב’הארץ’.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

האסיר מרצה עונש של שבע שנות מאסר בגין שורה של מעשים חמורים במיוחד ומעשי אלימות נגד אשתו, שבוצעו על בסיס יומיומי.

לפי הדיווח ב’הארץ’, בית המשפט דחה את הבקשה של האסיר לחופשה, בשל מסוכנות גבוהה העולה מ”קווי אישיות אלימים, אימפולסיביים וסדיסטיים”, כפי שהעריכה ועדת אלימות במשפחה בשירות בתי הסוהר.

גזר הדין של א’, בן 50 מירושלים, ניתן בשנת 2016, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון ונידון לעונש של שבע שנות מאסר ופיצוי של 250 אלף שקלים.

באחרונה הוא ביקש לצאת לחופשה מהכלא כדי להשתתף בחגיגת בר מצווה של בנו. לצורך הבטחת חזרתו מהחופשה, הגיש א’ בקשה לבית המשפט המחוזי בלוד, ובה כתב כי שני ערבים מטעמו יתחייבו להוציאו אישית מבית הסוהר ולשהות עמו לכל אורך חופשתו מהכלא.

אחד מהשניים הוא סגן שר החינוך, שהגיע לבית המשפט בשל כך. הערב השני הוא רבה של מגדל העמק, הרב יצחק דוד גרוסמן.

“שני הערבים הם מכובדים מאוד מהקהילה, אשר מוכנים להיות ערבים לעותר במהלך יציאתו לחופשה החריגה כאשר הם מתחייבים להוציאו מבית הסוהר, לשהות עמו כל העת ולהשיבו בשעה שיידרשו להחזירו”, כתב סנגורו של א’ לבית המשפט.

המדינה התנגדה לבקשה, והזכירה לבית המשפט את מסוכנותו של א’. כתב האישום נגדו מגולל מסכת של עבירות אלימות בלתי נתפסת.

עו”ד ציון אבונה מפרקליטות מחוז מרכז: “הערכת המסוכנות בעניינו העלתה כי מסוכנותו נותרה גבוהה כלפי בנות זוג ונשים עמן הוא מנהל קשר. בשל הטענה החוזרת בעתירה כי גרושתו של העותר אינה צפויה להשתתף באירוע בר המצווה של בנו, הרי זה המקום לשאול אם דפוסיו האלימים והשתלטניים של העותר הם אלו שמונעים מהמתלוננת מלקחת חלק בטקס כה חשוב בחייו של נער צעיר”.

לפי ‘הארץ’, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד, טענה עו”ד רלי אבישר רווה, המייצגת את א’, כי העובדה שפרוש ילווה אותו בחופשתו מבטיחה את חזרתו לכלא. “שני הערבים שאמורים לקחת את העותר מוכנים להגיע לבית הסוהר ולהיות איתו באופן צמוד. אחד מהם נמצא באולם, סגן שר החינוך מר מאיר פרוש, והרב יצחק גרוסמן”.

השופט חגי טרסי דחה את הבקשה וקבע כי אין להתערב בהחלטת שב”ס שלא לשחרר את א’ בשל מסוכנותו. “ועדת אלימות במשפחה המופקדת על המסוכנות התרשמה מקווי אישיות אלימים, אימפולסיביים וסדיסטיים אשר באו לידי ביטוי באופן יומיומי ביחסו של העותר למתלוננת… מסוכנותו נותרה גבוהה מאוד ועל כן אין להתיר לו אישור לחופשות”.

מלשכתו של מאיר פרוש נמסר בתגובה ל’הארץ’: “מדובר באסיר שמרצה חמש שנים וחצי מתוך שבע שנים שנגזרו עליו. סגן השר קיבל מכתב שנגע ללבו מבנו של הנאשם שחוגג ביום ראשון בר מצווה, שמבקש שאביו ישתתף בשמחה. הדיון בבית המשפט לא נסוב אודות האבא הנאשם, בית המשפט דן אם חתן הבר מצווה יזכה שאביו יוכל להשתתף ביום שמחתו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זאב
    27/12/2020 12:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מעניין מאוד מאוד… איך זה תמיד קורה שהרבנים והעסקונה החרדיים דואגים לפושע ולא לקרבנות??? נחפשה דרכינו ונחקורה? הצחקתם את מועצג”ת…

  2. גועל נפש
    27/12/2020 12:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. איזה מסר מקבלים הקורבנות שרואים שאנשים בעלי ההשפעה כאלה מצדדים ובאים לקראת התוקפים, פשוט בושה, וזה חוזר על עצמו,אם אותם אנשים שתמכו בברלנד,וגרמו לו שיחזור לארץ, ביזיון. אנשים ללא ערכיים במקום לנדות טיפוסים כאלה שמזיקים ופוגעים באנשים, הם עוזרים להם, מה נסגר??