קרע בימינה? “סמוטריץ’ חושב ברצינות על הליכה לבד”

יו"ר האיחוד הלאומי לא הביע תמיכה בהחלטת בנט לרוץ לראשות הממשלה ומתח ביקורת מרומזת על החלטתו להתראיין לתוכנית שמחללת שבת • בינתיים סמוטריץ' מעלה המחיר ודורש מבנט ריצ'רץ' בעשירייה הראשונה • רוצה להגיע להסכמות כבר בימים הקרובים, אך בנט מנסה למשוך זמן
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשפ"א / 26.12.2020 22:25

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, עדכן הערב (מוצאי שבת) כי יו”ר האיחוד הלאומי ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שוקל להתפצל מרשימת ימינה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

”אני שומע בימים האחרונים שסמוטריץ’ חושב ברצינות על הליכה לבד. לטרוח ולפרסם הודעה נגד בנט נראה כמו הכנת אופציה”, כתב סגל לאחר שסמוטריץ’ מתח ביקורת על החלטת יו”ר ימינה נפתלי בנט להתראיין לתוכנית ‘אופרה וברקוביץ” המשודרת בשבת.

עמית סגל הוסיף ותהה: ”גם שמתי לב שהוא לא צייץ תמיכה בהודעת בנט על ריצה לראשות הממשלה. משא ומתן פוליטי קשוח או הכנה לריצה עצמאית?”

בשבוע שעבר אמר בנט כי בכוונתו לשמור על ההרכב הנוכחי של ‘ימינה’, המורכבת ממפלגות הימין החדש והאיחוד הלאומי.

אולם, לפי דיווח בוואלה, אחרי הצניחה של ‘ימינה’ בסקרים, סמוטריץ’ דורש מבנט מחיר גבוה יותר כתנאי לריצה משותפת: חלוקה שווה של מקומות בעשירייה הראשונה שתיצור ריצ’רץ’.

לפי הדיווח, סמוטריץ’ מעוניין להגיע להסכמה עם בנט כבר בימים הקרובים, משום שהוא יוצא מנקודת הנחה שאם לא ייענו דרישותיו, תהיה לו אפשרות לרוץ בנפרד כמנהיג הציונות הדתית עם הבית היהודי, עוצמה יהודית וגורמים נוספים.

לעומתו, בנט מעוניין למשוך את המגעים קרוב ככל שניתן לסגירת הרשימות.

בוואלה מציינים, כי המחיר של סמוטריץ’ לריצה משותפת היה נמוך יותר. בשבועות האחרונים הוא רצה לקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה, וכן מקומות נוספים בהמשך הרשימה. מאז שהמפלגה רשמה ירידה בסקרים, בעקבות הודעת גדעון סער על הקמת מפלגה חדשה, המחיר עלה: חמישה מקומות בעשירייה הראשונה.

עם זאת, גורם פוליטי טען כי ייתכן ודרישת סמוטריץ’ נועדה להשיג לבסוף רק ארבעה מקומות, אך כאלה גבוהים יותר – מקומות 2, 4, 6 ו-8, ועל חלקם בנט לא מוכן לוותר. לטענת גורמים בימינה, “הם יסתדרו וירוצו יחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות