הפרשן עמית סגל: זה מחיר המנה? זו החלטה שמגיע עליה פרס ישראל

ישראל משלמת כ-30 דולר עבור כל חיסון פרשן חדשות 12 עמית סגל: "שווה לשלם לא 30 דולר אלא 100 דולר ולקבל את כל המנות האלה" • "השבוע הזה ייזכר בהיסטוריה של מדינת ישראל כאחד התהפוכות הדרמטיים ביותר"
אריה ריבקינד
י"א טבת התשפ"א / 26.12.2020 19:00

בחדשות 12 נחשף כי ישראל משלמת כ-30 דולר עבור כל חיסון לקורונה – כפול מהמחיר שמשלמים באיחוד האירופי ועשרה דולר יותר ממחיר החיסון בארצות הברית.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל אמר ב’אולפן שישי’:  “אם זה המחיר, 15 דולר למנה, שבגללו קיבלנו את המנות ראשונים בעולם אז זו החלטה שמגיע עליה פרס ישראל. מהסיבה הפשוטה הבאה: שבוע סגר בהערכה הממעיטה ביותר עולה שלושה מיליארד שקלים.

“הדבר הזה שנותן לנו קדימות של חודשים ארוכים… בגרמניה שבה פותחו חלק מהחיסונים מקבלים אחרינו, ארצות הברית זוחלת, כך גם בריטניה”.

לדברי עמית סגל, “אם אתה יכול לגמור את הסיפור הזה בתוך חודשיים או לפחות להפחית דרמטית, אז שווה לשלם לא 30 דולר אלא 100 דולר ולקבל את כל המנות האלה”.

הוא שיגר עקיצה לעבר הקולות הביקורתיים שנשמעים בימים האחרונים: ”אני חושב שאנשים התבלבלו בין התבוננות ביקורתית על החיים לבין הביקורת כדרך חיים.

“התבוננות ביקורתית אומרת שאתה בוחן דברים, לפעמים הם טובים, לפעמים הם רעים, אבל האובססיה הבכיינית של להסתכל כל הזמן על הדבר השחור, כשלא באים להתחסן אז ‘מפחדים להתחסן’, כשכן באים אז ‘יש תורים’. השבוע הזה ייזכר בהיסטוריה של מדינת ישראל כאחד התהפוכות הדרמטיים ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה כולם סתומים
    27/12/2020 07:47
    אוף
  1. פוליטיקה בשקל שעולה לנו מיליארדים